خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان مالیاتی کشور در اصفهان:

۲۵ درصد تعاونی‌ها از مالیات معافند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۸۰۵

بر اساس رتبه بندی بودجه، در زمینه میانگین رشد درآمدهای پیش بینی شده در سال ۹۳، اصفهان رتبه بیست و سوم کشور را داشته است و در این استان سال گذشته، ۹۲ درصد تحقق درآمد داشته‌ایم.

رییس سازمان مالیاتی کشور در نشست فعالان اقتصادی استان اصفهان در پاسخ به مطالب نمایندگان تولیدکنندگان و اصناف گفت: ۵ الگو برای پیش بینی درآمدهای مالیاتی در بودجه‌های سالانه به کار می‌رود که ظرفیت‌ها و اقتضاعات کشور در آن درنظر گرفته می‌شود و با نهایی شدن بودجه، بار دیگر رقم تعیین شده را بازنگری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علی عسکری گفت: در ۵،۶ سال اخیر هیچگاه صددرصد رقم پیش بینی شده مالیاتی کشور اخذ نشده است که این رقم برای سال گذشته، ۹۴ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه رشد مالیات مشاغل، در استان‌ها خیلی با هم تفاوتی ندارد، اظهار کرد: بر اساس رتبه بندی بودجه، در زمینه میانگین رشد درآمدهای پیش بینی شده در سال ۹۳، اصفهان رتبه بیست و سوم کشور را داشته است و در این استان سال گذشته، ۹۲ درصد تحقق درآمد داشته‌ایم.

عسکری اعلام کرد: در برنامه پنجم توسعه گفته شده است که تا پایان برنامه باید تمام بودجه کشور از مالیات تامین شود، این رقم در حال حاضر ۴۶ درصد است و در مدت باقی مانده نمی‌توان آن را به صددرصد رساند.

وی با ذکر اینکه زیرساخت‌ها و فناوری لازم برای طرح جامع مالیاتی فراهم شده است، گفت: مرکز دیتای این طرح در تهران نصب شده است و کلنگ این مرکز در اصفهان هم امروز زده می‌شود که تا یک سال آینده تمام تجهیزات آن نصب خواهد شد. عسکری این زیرساخت‌ها را لازمه دریافت عادلانه مالیات در تمام کشور دانست.

وی از مدیرکل مالیاتی استان خواست که اگر مالیات نامتناسب با درآمد از کسی گرفته شده است، رسیدگی شود.

رییس سازمان مالیاتی کشور ادامه داد: در نظام مالیاتی برای صنف‌های طلا و سنگ و آهن بیشترین انعطاف را نشان داده‌ایم و همیشه تمایل داریم با انعطاف مشکل حل شود.

وی درخصوص مالیات تعاونی‌ها گفت: تعدادی از تعاونی‌ها از ۲۵ درصد مالیات معافند اما همه تعاونی‌ها مشمول این معافیت نیستند.

وی ادامه داد: تا جایی که اجازه قانونی داریم در خصوص معوقات مالیاتی و جریمه‌های آن کمک خواهیم کرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با تاکید بر اینکه بیشتر واحدهای صنعتی استان اصفهان با میزانی کمتر از ظرفیت خود کار می‌کنند، گفت: تولیدکنندگانی که تعداد زیادی نیرو دارند، به دلیل وجود مشکلات مالیاتی ممکن است از میدان کار خارج شوند.

سید ناصر موسوی لارگانی افزود: نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تولیدکنندگان را زمین گیر کرده است و اگر بخواهیم به رشد اقتصادی برسیم باید به جای مالیات، کشور را با صادرات غیرنفتی اداره کنیم.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم در ادامه بیان کرد: یارانه‌ها در بخش خدمات چند برابر افزایش پیدا کرد و بار زیادی بر تولید تحمیل شد.

محسن صرامی ادامه داد: در سال‌های گذشته رکود تورمی اتفاق افتاده است و بر اساس کدام پشتیبانی دولتی، مالیات عملکرد را چندین برابر افزایش داده‌ایم؟

وی اعلام کرد: طبق تفاهم نامه با سازمان مالیاتی قرار شد جرایم سنگبری‌ها بخشوده شود و پرونده آن‌ها دیگر بررسی نشود که متاسفانه با وجود صورت جلسه، موارد مذکور اجرایی نشده است.

عباسعلی منصوری، عضو کمیسیون صنایع مجلس، هم بیان کرد: حدود ۶ میلیون بیکار در کشور داریم و اگر صنایع رشد پیدا نکنند نمی‌توانیم مالیات بگیریم.

عباس مقتدایی، رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان هم با تاکید بر اینکه موانع بر سر راه تولید و نیز موانع راه دولت در حمایت از تولید، باید رفع شوند، گفت: مجمع نمایندگان استان با هر دو بخش برای رونق تولید همراه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز