خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی گروه انتخاب تاکید کرد:

افتتاح مرکز رشد خوشه‌های فناوری لوازم خانگی کشور در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۳۶۴

از اهداف دانشگاه علمی کاربردی این است که باید به دنبال دانشجویانی باتجربه و حرفه‌ای در مشاغل و تخصص‌ها باشیم. بنابراین به دنبال آموزش های منسجم و معنادار در این دانشگاه هستیم.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی گروه انتخاب گفت: مرکز رشد خوشه‌های فناوری لوازم خانگی کشور در مرکز انتخاب با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور یک ماه پیش توسط معاون فناوری دانشگاه علمی و کاربردی افتتاح شد که در حال حاضر تمامی امکانات و خدمات علمی و پژوهشی در اختیار این مرکز رشد قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محسن حاج کاظمیان، با اشاره به اینکه دانشگاه انتخاب مصداق حقیقی ارتباط صنعت با دانشگاه است چرا که خود این صنعت امکانات دانشگاهی را در اختیار این مرکز دانشگاهی قرار می‌دهد، ادامه داد: بسیاری از فرآیندهای دانشگاه علمی و کاربردی را به صورت تعریف شده پیگیری و از اساتید حرفه‌ای و با تجربه استفاده می‌کنیم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در راستای اهداف اساسنامه و تأسیس دانشگاه علمی و کاربردی حرکت کنیم. در این دانشگاه، آموزش، حول موضوعات شغلی صورت می‌گیرید، ما با استفاده از تجربیات و آموزش‌های شغلی، به طوری که این آموزش‌ها منجر به ارتقای شغلی باشد فعالیت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ۳۰ درصد از فارغ التحصیلان مرکز گروه انتخاب دانشگاه علمی و کاربردی استان اصفهان در تخصص مربوط به رشته خود شاغل هستند، ۳۰ درصد دیگر آن‌ها ارتقای شغلی یافته‌اند و ۱۰ درصد آن‌ها هم کارآفرین بوده‌اند.

لازم به ذکر است که در این مرکز فقط دانشجوی مرد پذیرش می‌شود.

حاج کاظمیان ادامه داد: همانطور که از اهداف دانشگاه علمی کاربردی مشخص است ما نباید در این دانشگاه به دنبال دانشجویان نخبه باشیم بلکه باید به دنبال دانشجویانی باتجربه و حرفه‌ای در مشاغل و تخصص‌ها باشیم؛ بنابراین به دنبال آموزش‌های منسجم و معنادار هستیم.

وی اظهارداشت: مرکز گروه صنعتی انتخاب دانشگاه علمی کاربردی مصداق حقیقی ارتباط صنعت با دانشگاه است چرا که خود این صنعت امکانات دانشگاهی را در اختیار این مرکز دانشگاهی قرار می‌دهد. لکن به دنبال کشف استعدادهای نهفته در جامعه و مدیریت دانش و ارزش آفرینی هستیم.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی گروه انتخاب استان اصفهان ادامه داد: این مرکز از سال ۱۳۸۸ تأسیس شده که دارای ۱۲۰۰ دانشجو است و تا کنون حدود ۶۰۰ فارغ التحصیل در ۱۹ رشته در مقاطع کاردانی و کار‌شناسی در زیرگروه‌های آموزش صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر و روابط عمومی داشته است؛ همچنین از بهمن ماه امسال در مقطع کار‌شناسی ارشد توسط این مرکز دانشجو پذیرش می‌شود.

حاج کاظمیان اضافه کرد: رشته لوازم خانگی رشته‌ای است که فقط در مرکز انتخاب موجود است که با توجه به نیاز گره صنعتی انتخاب در این رشته دانشجو پذیرش می‌شود؛ همچنین دانشجویانی برای ارتقای شغلی از مجتمع فولاد مبارکه و برخی از بانک‌ها پذیرش می‌شوند.

وی تأکید کرد: کلیه کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های این مرکز دانشگاه در کنار مرکز صنعتی گروه انتخاب قرار دارد یکی از مشخصات منحصر به فرد این مرکز این است که پژوهش‌های انجام شده در این دانشگاه الزماً منجر به حل یک مشکل در صنعت گروه انتخاب می‌شود.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی گروه انتخاب استان اصفهان افزود: یکی از دستاوردهای پژوهشی این مرکز تولید فیلتر تصفیه آب یخچال با قابلیت میکروب زدایی علاوه بر قابلیت‌های قبلی فیلترهای تصفیه آب یخچال‌های جدید است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز رشد خوشه‌های فناوری لوازم خانگی کشور در مرکز انتخاب با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور یک ماه پیش توسط معاون فناوری دانشگاه علمی و کاربردی افتتاح شد که در حال حاضر تمامی امکانات و خدمات علمی و پژوهشی در اختیار این مرکز رشد قرار گرفته است.

وی با اشاره به تفاوت‌های مرکز رشد این دانشگاه با پارک‌های علم و فناوری اظهارداشت: مراکز علم و فناوری در ابتدا پژهش‌هایی را در نظر می‌گیرند و بعد وارد بازار کار می‌کنند ولی در این مرکز رشد گروه انتخاب ابتدا بازار کار پروژه‌ها وجود دارد و تبدیل دانش به سرمایه به راحتی انجام می‌گیرد.

حاج کاظمیان در پایان با اشاره به چگونگی پرداخت شهریه‌های دانشجوهای این مرکز گفت: تمامی دانشجویان در این مرکز دانشگاهی می‌توانند شهریه‌های خود را به طور کامل با دریافت وام قرض الحسنه طی اقساط ۲۴ تا ۳۶ ماه به صورت ماهیانه ۷۵ تا ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کنند تا دیگر دغدغه‌ای برای شهریه نداشته باشند؛ همچنین به تمامی کسانی که در حین تحصیل ازدواج کنند وام دو میلیون تومانی ازدواج از طرف دانشگاه علمی کاربردی گروه انتخاب تعلق خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز