خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اطلاعات استان اصفهان تاکید کرد:

مردم اصفهان برای بحران خشکسالی صبورانه برخورد کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۲۲۹

موضوع محیط زیست یکی از چالش‌های امروز در جهان است، محیط زیست سالم می‌تواند زمینه ارتکاب بسیاری از جرایم را کاهش دهد و شرایطی ایجاد کند که حس امید به آینده در مردم ایجاد شود.

مدیرکل اطلاعات استان اصفهان، با بیان اینکه کشور ما، توانایی از دسترس خارج کردن شبکه‌های ماهواره‌ای را دارد اظ‌هار داشت: با توجه به اینکه خودمان هم در حال استفاده از این فناوری هستیم و حقوق بین المللی به ما این اجازه را نمی‌دهد، این کار را انجام نمی‌دهیم اما موظف هستیم که برای مقابله با آثار سوء آن، اقدام فرهنگی انجام دهیم؛ ما بابد جوانانمان را به علمی مجهز کنیم که بتوانند خوب و بد را از هم تشخیص دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، نادرسلطانی، در اولین نشست خبری اداره کل اطلاعات با اصحاب رسانه درپس از۳۰ سال عمر تاسیس وزارت اطلاعات با بیان اینکه، وزارت اطلاعات بر اساس وظیفه ذاتی خود موظف است از ثروت مردم که نیروی انسانی از مهم‌ترین آنها است، حفاظت کند، تصریح کرد: ماهواره در ایران، ضریب نفوذ ۶۰ درصدی دارد، اما دنیا در مقابل واژه‌های ایثار و شهادت جذابیت بیشتری دارد و ماهواره هم بخشی از این دنیا است.

وی تاکید کرد: همه ما وقتی صحبت از جنگ نرم می‌شود تصور می‌کنیم که همه چیز در اختیار آن طرف است در حالی‌که پیروزی انقلاب اسلامی ما ناشی از یک قدرت نرم بوده است و وزارت اطلاعات هم مبتنی بر این توانمندی عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم، امنیت را به عنوان یک پدیده منسجم می‌بینند نه متفرق، گفت: ما معتقدیم که به تعداد انسان‌های روی زمین، احتمال خطا وجود دارد اما تلاش ما در جهت کاهش این خطا‌ها است. به اعتقاد ما، جامعه خبری، دشمن ما نیست اما می‌تواند در قالب یک رقیب سالم برای ما باشد و کارمان را سبک کند.

سلطانی، با اشاره به اینکه خوشبختانه، مردم اصفهان، مردمی صبورهستند و در زمینه مسئله آب صبرپیشه کرده‌اند افزود: ‌ مردم در بسیاری از استان‌های کشور برای آینده خود اعتراض می‌کنند اما مردم اصفهان به خاطر اعتماد و صبر زیادی که دارند حتی برای حالِ خود نیز اعتراضی ندارند.

وی موضوع محیط زیست را یکی از چالش‌های امروز در جهان دانست و گفت: محیط زیست سالم می‌تواند زمینه ارتکاب بسیاری از جرایم را کاهش دهد و شرایطی ایجاد کند که حس امید به آینده در مردم ایجاد شود. امروز، تخریب محیط زیست در جهان برابر با تروریست است هرگاه محیط زیست تخریب شد، جریان‌های سازمان‌یافته‌ای برای ایجاد جرم به وجود آمد.

مدیرکل اطلاعات استان اصفهان، افزود: محیط زیست در هر نقطه‌ای که مورد غفلت واقع شده به عنوان بستر فعالیت دشمنان و سازمان‌های مخرب مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

سلطانی؛ با اشاره به وجود برخی شایعات در خصوص فعالیت داعش در اصفهان، تاکید کرد: در استان اصفهان ممکن است افرادی از اتباع بیگانه به عنوان هواداری از داعش فعالیت کرده باشند اما فعالیتی تحت عنوان داعش در این استان وجود نداشته است؛ ‌ البته مواردی در کشور داشتیم که توسط وزارت اطلاعات، شناسایی و اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما معمولا فرقه‌ها از توانایی‌های فردی بیرون می‌آید نه از افکار، گفت: امروز، هر فرقه‌ای که در جنوب شرق آسیا تاسیس می‌شود، با یک هفته تاخیر، نماینده آن در ایران شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ما با هرگونه افراطی‌گری در اهل سنت و شیعه مخالف هستیم، تصریح کرد: ‌ افراطی‌گری باعثمی‌شود کار عقلانی فراموش شود؛ ‌ متاسفانه گاهی در تلویزیون واژه‌هایی در مقابل اهل سنت به کار برده می‌شود که ما را دچار شرم می‌کند؛ چگونه ممکن است که به برادر سنی خود ناسزا بگوییم و انتظار داشته باشیم که وحدت بین ما ایجاد شود؟

سلطانی ادامه داد: از دیگر وظایف وزارت اطلاعات مقابله با تروریسم است، مسئله تروریسم در شرایط امروز دنیا بسیار پیچیده شده است؛ به نحوی که همه سازمان‌های تروریستی جهان خود را یک جنبش معرفی می‌کنند. در مقابله با پدیده شوم تروریست صرف برخورد فیزیکی جواب نمی‌دهد، ما مفتخریم که بگوییم وزارت اطلاعات با پدیده تروریسم در ایران بسیار عالی برخورد کرده است و در ‌‌نهایت موفق به کنترل جریان‌های تروریستی در کشور شده است.

مدیرکل اطلاعات استان اصفهان بیان کرد: رسالت وزارت اطلاعات لزوماً دستگیری مجرمین نیست، بلکه شناسایی افراد سودجو در بحثاقتصادی و یا مفسدین در بحثفرهنگی و جمع‌آوری اطلاعات آنان و ارجاع به مراجع ذیصلاح و تصمیم‌گیرنده است.

وی اظهار کرد: وزارت اطلاعات وظیفه دارد در راستای حرکت ملت ایران از توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران در بحثهسته‌ای دفاع کند، توانمندی هسته‌ای لزوماً به بمب هسته‌ای منتج نمی‌شود، بلکه به ارتقای توانمندی علوم پایه منجر شده و این ارتقاء به دستیابی به دستاورد‌ها و موفقیت‌های بزرگی علمی منتج خواهد شد.

وی با تاکید به اینکه مهم‌ترین وظیفه و رسالت وزارت اطلاعات دفاع از باور‌ها، اماکن حیاتی و دانشمندان است اظهار داشت: وزارت اطلاعات برای افزایش سطح علمی شناخت جوانان جامعه، فعالیت‌های قابل‌ توجهی در بحثفیلم‌سازی از طریق همکاری با رسانه ملی و تولید محصولات، نشریات و دیگر اقدامات داشته است.

این مسئول عنوان کرد: وزارت اطلاعات بر خود لازم می‌داند که از مهم‌ترین ثروت نظام جمهوری اسلامی ایران که همانا نیروی انسانی و ملت ایران است، حفظ و حراست کند.

سلطانی تصریح کرد: وزارت اطلاعات پس از گذشت سه دهه از نخستین روز تأسیسش می‌گوید که امروز مبتنی بر توانمندی که از سوی مردم و قدرت نرم به دست آورده، به موفقیت‌های زیادی نائل آمده است.

وی بیان داشت: اعتماد چیزی نیست که با نگاه محصول‌محوری بتوان آن را تولید و انتظار استفاده از آن را در اسرع زمان داشت، بلکه اعتمادزایی نیازمند زمان است و امنیت در سایه اعتماد حاصل خواهد شد.

مدیرکل اطلاعات استان اصفهان اظ‌ها رداشت: به مناسبت سی‌امین سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات، همایشی در پایان هفته آتی برگزار خواهد شد؛ بر این اساس روز شنبه(وزارت اطلاعات و صیانت از ارزش‌های اسلامی)، یکشنبه(وزارت اطلاعات، امنیت و اقتدار ملی برای ایران اسلامی) دوشنبه(وزارت اطلاعات امنیت و اعتماد مردم) سه‌شنبه(وزارت اطلاعات و قدرت نرم) چهارشنبه(وزارت اطلاعات و پیشرفت) پنج‌شنبه(وزارت اطلاعات و مجاهدت‌های خاموش و ایثار) و جمعه(وزارت اطلاعات و امید به آینده) نامگذاری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز