خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر داد:

تا سال ۹۵ بنزین یورو ۴ در سراسر کشورتوزیع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۲۱۹

تمام پالایشگاه‌ها باید محصولات کیفی مطابق با معیارهای زیست محیطی تولید کرده و طرح‌های کیفی سازی را به اتمام برسانند.

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی گفت: انتظار می رود تا اوایل سال ۹۵ در راستای کیفی سازی، بنزین یورو ۴ در سراسر کشور توزیع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، عباس کاظمی، درمراسم افتتاح توزیع بنزین یورو ۴ در پالایشگاه اصفهان، ازسرمایه‌گذاران با اشاره به اینکه قیمت بنزین یورو ۴ تولید شده در کشور با بنزین کنونی تفاوتی ندارد و کیفیت آن بسیار مرغوب تر است، اظهار داشت: میزان گوگرد این بنزین به ۵۰ ppm کاهش یافته و عدد اکتان آن به ۹۲ افزایش یافته است.:

وی همچنین با بیان اینکه پالایشگاه اصفهان هم اکنون ۳۰ درصد مازوت تولید می کند و مسئولان این شرکت باید مازوت را به خارج از اصفهان هدایت کنند، ادامه داد: مازوت دیگر فروشی ندارد و سرمایه داران این شرکت باید این مساله را مورد توجه قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه پالایشگاه اصفهان بعد از پالایشگاه اراک ۲.۵ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در روز تولید می کند، بیان داشت: در حال حاضر ظرفیت تولید بنزین یورو ۴ در کشور به ۱۹ میلیون لیتر در روز رسیده است.

کاظمی، با تاکید بر اینکه دغدغه زیست محیطی با صنایع انرژی بخش و تعامل با محیط زیست حل خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به مسائل امروز و تغییر اکوسیستم و همچنین خشکی زاینده رود مشکلات زیست محیطی بسیاری را احساس می کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اقتصاد را دغدغه دیگر کشور دانست و بیان داشت: باید پالایشگاه‌ها و انرژی را به سمت پایدارای هدایت کنیم.

کاظمی؛ با بیان اینکه اوایل دهه ۸۰ برای کیفی سازی پالایشگاه ها تلاش خود را آغاز کردیم، گفت: متاسفانه با چرخش سرمایه، پروژه‌های شرکت پالایشگاه برای کیفی سازی منابع اتفاق نیفتاد.

وی با تاکید بر اینکه اکنون ما باید پروژه‌هایی را برای کیفی سازی اجرا کنیم، تصریح کرد: امیدواریم تا اوایل سال ۹۵ بتوانیم در راستای این کیفی سازی، بنزین یورو ۴ را در سراسر کشور توزیع کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه سرمایه گذاران باید به پایداری وضعیت پالایشگاه‌ها دقت کنند، گفت: امنیت انرژی یکی از مهمترین مباحثکشور است و باید با تکمیل پروژه یورو ۴ در راستای حفظ محیط زیست و انتقال مازوت به خارج از اصفهان تا بار این شهر شاهد هوای پاک در این شهر باشیم.

وی با تاکید بر این که کیفی‌سازی در وزارت نفت الزام است، اظهار کرد: هیچ ضمانتی وجود ندارد که ما محصولات غیرکیفی را خریداری کنیم و با این اقدام سعی می‌کنیم به تولید محصولات بهتر به منظور کمک به محیط زیست بهتر کمک کنیم.

کاظمی بیان داشت: فعلا بنزین یورو ۴ در ۸ کلان شهر توزیع می‌شود و امیدواریم توزیع این محصولات در این کلان‌شهرها سبب کاهش آلودگی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز