خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اداره کل استاندارد استان اصفهان خبرداد:

پلاک‌های پارسیان عرضه شده در بازار با عیار۹۹۵ به تایید اداره استاندارد نرسیده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۸۸۰

در مصنوعات طلایی چون پلاک‌های یادبود، تندیس، مدالیون که بنام عیار ۹۹۵ در بازار عرضه می‌شود اداره کل استاندارد بر روی طرح و نشان، عیار، وزن و نشانه‌گذاری نظارت و کنترل دارد که باید در این زمینه تمامی جوانب رعایت شده باشد.

مدیر کل اداره کل استاندارد استان اصفهان با اشاره به اینکه اخیرا پلاک‌هایی در بازار طلای اصفهان به نام پارسیان با عیار ۹۹۵ بفروش می‌رسد که از سوی استاندارد مورد تایید قرار نگرفته است، ادامه داد: در مصنوعات طلایی چون پلاک‌های یادبود، تندیس، مدالیون که بنام عیار ۹۹۵ در بازار عرضه می‌شود نیاز به تاییدیه استاندارد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامحسین شفیعی، تصریح کرد: در ساخت این مصنوعات، اداره استاندارد بر روی طرح و نشان، عیار، وزن ونشانه گذاری نظارت و کنترل دارد که باید در این زمینه تمامی جوانب رعایت شده باشد.

وی تاکید کرد: برای هر محصولی چون مدالیون و پلاک باید طرح و علامت به تایید اداره استاندارد برسد.

وی با اشاره به اینکه اداره استاندارد بر روی هر گونه محصولی که با عیار ۹۹۵ تولید می‌شود، حساسیت ویژه دارد، بیان داشت: عیار ۷۵۰،۸۳۳ و۹۱۶ به ترتیب قیراط آن ۱۸،۲۰ و ۲۲ است که عیار ۹۹۵ صرفا در خصوص مصنوعات تولیدی خاص با ماهیت هنری یا فرهنگی خواهد بود.

شفیعی با اشاره به اینکه عیار آلیاژ پلاتین بر حسب قسمت در هزار ۸۵۰،۹۰۰ و ۹۵۰ است ادامه داد: عیارآلیاژپالادیم نیز۵۰۰ تا۹۵۰ است و عیار آلیاژنقره نیز۸۴۰،۹۰۰ و ۹۲۵ بر حسب قسمت در هزاراست.

مدیر کل اداره استاندارد استان اصفهان بیان داشت: برای درج هرگونه طرح و نشان طلا بایستی در کمیته نظارت طلای استان تصمیم گرفته شود و به تایید این کمیته برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز