خبرگزاری کار ایران

رییس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه اصفهان:

صنایع هیچگاه از اعتماد به نهادهای علمی پشیمان نشده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۷۰۱

یکی از صنایع بارز در استفاده از دانش بومی و تحقیقات دانشگاهیان صنایع نظامی داخل کشور است و در حال حاضر میزان پیشرفت در این بخش بر کسی پوشیده نیست.

رییس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه اصفهان گفت: پیشرفت محسوس در صنایعی که ارتباط مناسبی با نهادهای علمی

داشته اند، بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمدصادق حاتمی پور در بازدید ازگروه صنعتی انتخاب، در ارتباط با تعامل نهادهای علمی آموزشی با صنایع، اظهارداشت: در سال های گذشته ارتباط صنایع با نهادهای علمی آموزشی تابعی از شرایط مختلف و نشأت گرفته از میزان تحریم ها، مقدار اعتماد و نیاز صنایع به مباحثعلمی تحقیاتی بوده است و البته صنایع هیچ موقع از اعتماد به نهادهای علمی کشور دچار زیان و پشیمانی نشده اند.

وی با بیان اینکه عدم ورود برخی محصولات به دلایل مختلف مانند اجبارها، تحریم ها و یا نوسانات بانکی سبب شده بتوانیم با دانش بومی به تولید آن بپردازیم، ادامه داد: برای مثال صنایع نظامی داخل کشور یکی از صنایع بارز در استفاده از دانش بومی و تحقیقات دانشگاهیان است و در حال حاضر میزان پیشرفت در این بخش بر کسی پوشیده نیست.

رییس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه اصفهان بالابردن دانش فنی و تولید بهتر و با کیفیت تر را از جمله مزایای ارتباط صنایع با نهادهای علمی دانست و اضافه کرد: افزایش همکاری های میان این دو بخش می تواند باعثافزایش فرصت های شغلی و بهبود توانمندی در کشور شود، به طور حتم دانشگاهیان در تمامی بخش های تولیدی با انجام تحقیقات ارائه بهترین پیشنهادها به فعالسازی آن حوزه کمک کنند.

حاتمی پور، پیرامون گروه صنعتی انتخاب و با اشاره به افتخارآمیز بودن فعالیت های این گروه تولیدی اظهارداشت: اگر چه ورود به عرصه کار و تولید دردسرهای خاص خود را دارد، اما این مجموعه با افزایش خطوط ساخت لوازم خانگی و بهبود کیفیت محصولاتش همواره به سمت بهتر شدن پیش می رود.

وی گفت: مجموعه صنعتی انتخاب در سال های گذشته ارتباط خوبی با دانشگاه اصفهان و به ویژه دانشکده فنی مهندسی داشته است، برای مثال در زمینه مباحثفنی یخچال چندین پایان نامه در این دانشگاه انجام و نتایج و پیشنهادات نیز به مجموعه انتخاب ارائه شد، این همکاری ها ما بین دو مجموعه همواره افزایش یافته است.

رییس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه اصفهان گفت: افزایش تولید و بهبود شرایط اقتصادی کشور زمینه ریشه کن کردن فقر و فساد را در جامعه مهیا می سازد، پس جا دارد همه با تعامل و همکاری بیشتر راه را برای افزایش تولید هموار سازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز