خبرگزاری کار ایران

بر اساس سند آمایش سرزمین؛

گردشگری، میراثو صنایع دستی محور توسعه استان اصفهان است

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۲۲۳

طبق سند آمایش سرزمین به دلیل محدودیت‌های موجود، صنعت و کشاورزی دیگر نمی‌تواند محور توسعه استان باشد بلکه گردشگری، میراثفرهنگی و صنایع دستی محور توسعه قرار گرفته است.

استاندار اصفهان در مراسم ویژه روز گردشگری در کاخ چهلستون اصفهان با اشاره به فعال شدن کارگروه گردشگری استان در ماه‌های گذشته گفت: در ابتدا در نقطهٔ مقابل ما مجمعی وجود نداشت ولی با تشکیل کمپین دوست داران میراثفرهنگی و اتحاد ایجاد شده، این کارگروه توانسته مرکزی برای فعالیت گردشگری در استان باشد و از موازی کاری‌ها جلوگیری کند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور حضور مدیران در کمپین دوست داران میراثفرهنگی را نشان از این دانست که گردشگری و میراثفرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید روی آن کار شود که حفظ این آثار به همه گوشزد شود.

وی با اشاره به وجود برخی تنگ نظری‌ها و محدودیت‌های حاکم بر صنعت گردشگری استان گفت: این تنگ نظری‌ها باید به مرور اصلاح و برطرف شود.

استاندار اصفهان گفت: امیدوارم که با هماهنگی کارگروه گردشگری استان و مجمع صنایع دستی، گردشگری و میراثفرهنگی در فاصله زمانی میان مدت و با برنامه ریزی صحیح وضعیت این حوزه‌ها بهبود یابد.

زرگرپور به تدوین سند آمایش سرزمین در استان اشاره کرد و افزود: طبق این سند به دلیل محدودیت‌های موجود دیگر نمی‌تواند محور توسعه استان، صنعت و کشاورزی باشد بلکه گسترش خدماتی مانند گردشگری، میراثو صنایع دستی برای توسعه اصفهان محور توسعه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه باید راهکارهای اساسی برای نگه داری از میراثفرهنگی تبیین شود، افزود: زمان برای مطرح کردن مشکلات رودخانه زاینده رود گذشته و باید همه به دنبال پیگیری مصوبات ۹ ماده‌ای احیای رودخانه زاینده رود باشیم.

زرگرپور تصریح کرد: بر این مبنا اگر متخصصان و کار‌شناسان نهاد‌ها، راهکار‌ها و برنامه‌هایی بهتر از دولت برای رفع مشکلات آبی اصفهان در دست دارند به ما ارائه کنند و ما نیز گوش شنوا برای اصلاح برنامه موجود داریم.

استاندار اصفهان ادامه داد: اگر طرح و برنامه‌ای قوی برای رفع این مشکل وجود ندارند لازم است که همهٔ کار‌شناسان و مدیران پیگیر طرح ۹ ماده‌ای احیای حوضهٔ آبریز زاینده رود باشند و از آن حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه شروع رسمی یکپارچه شدن مدیریت حوضهٔ آبریز زاینده رود در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان شد، افزود: با مطالبه‌ای که از مردم به طور جدی درباره خشکی زاینده‌رود و احیا‌ی آن می‌بینم مطمئن هستم که روزی زاینده‌رود زنده خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز