خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر فنی تعمیرات انرژی و سیالات فولاد مبارکه:

بومی سازی شیرهای اطمینان بویلرهای نیروگاه شرکت فولاد مبارکه اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۱۸۰

دانش‌فنی ‌ساخت ‌شیرهای ‌اطمینان‌ بویلرهای نیروگاه فولاد مبارکه که پیش از این، ساخت آنها در انحصار شرکت‌های‌ آمریکایی‌ و تعداد انگشت شماری از کشورهای‌ دیگر بود، در کشور نهادینه‌ و عملیات بومی‌سازی آنها در داخل کشور با موفقیت انجام شد.

رئیس دفتر فنی تعمیرات انرژی و سیالات فولاد مبارکه با اشاره به بومی سازی شیرهای اطمینان بویلرهای نیروگاه شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: این بویلر‌ها که مربوط به بویلرهای واترتیوپ واحد نیروگاه می‌باشند از فناوری بسیار بالا بخصوص‌ در زمینه‌ مواد اولیه و سوپرآلیاژ‌ها و قطعات سیت و دیسکت برخوردار بوده و فرآیند ساخت آن اعم از مدلسازی، فیکسچر، ماشین‌کاریCNC، لپینگ‌ تخصصی‌ سیت و نازل، رنگ آمیزی و تست آن‌ها، همه درشرکت مذکور و با ضریب بومی‌سازی۱۰۰درصد صورت گرفت.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمود سید معلمی تصریح‌ کرد: شیرهای‌ اطمینان(safty valves) بویلرهای نیروگاه‌ با‌ فشار۷۱ بار و درجه‌ حرارت۴۶۵ درجه‌ سانتیگراد کار می‌کنند. این نوع شیر با توجه به فناوری بسیار بالا و نوع متریال استفاده شده درآن به هیچ وجه در داخل کشور قابل ساخت‌ نبود و تمام ‌شرکتهای‌ بویلرساز، نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و شرکت نفت نیازهای خود را از کشورهای سازنده خارجی با قیمت‌های‌ بسیار زیاد تهیه می‌کردند که خوشبختانه با همت و تلاش و پیگیری‌کار‌شناسان واحد نیروگاه و امور خرید، این شیرهای اطمینان درکشور بومی‌سازی شد.

رئیس دفتر فنی تعمیرات انرژی و سیالات تعداد موجود این شیرهای اطمینان با این فشار و درجه حرارت را ۵ عدد در واحد نیروگاه اعلام کرد و افزود: هزینه خرید خارج این شیرهای اطمینان بابت یک عدد از آن مبلغ ۲۷۰ هزار دلار است این در حالی است که هزینه ساخت داخل بابت یک عدد شیر ۱۷ میلیون تومان می‌باشد که تاکنون موفق به ساخت ۳ عدد از این شیرهای اطمینان شده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز