خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان خطاب به برخی منتقدان:

اگر مصداقی از امپراتوری اقتصادی و باند قدرت درشهرداری دارید؛ ارائه دهید / هراسی از استیضاح ندارم

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۹۹۴

بدانید شهردار، زاییده شورای شهر است. پس شورا همانند مادری برای شهردار و شهردار همچون فرزندی برای شورای شهر است. کاری انجام ندهید که اعتماد از دست برود و مردم بگویند این‌ها ظرفیت ندارند، نگذارید اتفاقات مجلس شورای اسلامی در قبال شورای شهر اتفاق بیفتد.

شهرداراصفهان، درباره اینکه برخی معتقدند امپراتوری اقتصادی در شهرداری وجود دارد، گفت: نمی‌دانم امپراتوری اقتصادی شهرداری یعنی چه و آن را نمی‌فهمم، من فقط می‌فهمم که شهرداری اصفهان را با بودجه ۷۰ میلیاردی تحویل گرفتم و امروز بودجه این شهرداری ۳ هزار میلیارد تومان است و این بودجه هم با نظارت شورای شهر هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید مرتضی سقائیان‌نژاد افزود: شهرداری اصفهان پس از شهرداری تهران با ۱۵ هزار میلیارد و شهرداری مشهد با چهار هزار میلیارد تومان در جایگاه سوم بودجه‌ای شهرداری کل کشور قرار دارد یعنی امپراتوری اقتصادی انجام داده‌ام.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: امروز با حضور شورا‌ها و شهرداری‌ها در کل کشور ۳۵ هزار میلیارد تومان بودجه نقدی و ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه غیر نقدی به شهرهای کشور تزریق می‌شود و این یعنی ۹۰ هزار میلیارد تومان پول در گردش برای کشور، در حالی که جمعیت شهرنشین کشور هر روز افزایش می‌یابد و در کلان شهرهای کشور میزان شهر نشینی به بالای ۸۵ درصد رسیده است چگونه می‌توان امپراتوری اقتصادی تشکیل داد؟

وی با بیان اینکه این بحث‌ها سیاسی است و قاعدتاً نباید در چارچوب مدیریت شهری وجود داشته باشد، ادامه داد: بنده ۳۵ سال در صحنه‌های سیاسی و اجرایی کشور کار کرده‌ام و از این حرف‌ها ترسی ندارم، دوستان اگر مورد و مصداقی از این امپراتوری اقتصادی و از باند قدرت و ثروت دارند رو کنند، در غیر این صورت نباید در جامعه تشویش اذهان ایجاد کنند.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه «تاکسی پر بوق نمی‌زند این تاکسی خالی است که مجبور است بوق بوق کند»، ادامه داد: اگر چیزی برای گفتن ندارید تشویش ایجاد نکنید تشویش ایجاد کردن کاری دشواری نیست، آقایان اگر راست می‌گویند و اگر حرفی دارند، بزرگ کنند و به دیوار ارگان‌های قضایی بچسبانند. این چه حرف‌هایی است در حالی که باید شورا و شهرداری همواره در کنار هم اعتماد مردم را جلب کنند.

وی افزود: اگر تخلف و موردی هست چرا به ارگان‌های قضایی گزارش نمی‌کنند و به سینه دیوار نمی‌زنند؟ من در میدان ایستاده‌ام و کارم را انجام می‌دهم، شما به عنوان خبرنگار از افرادی که این مباحثرا مطرح می‌‌کنند مصداق‌ها را سؤال کنید.

وی وجود امپراتوری اقتصادی در شهرداری اصفهان را کاملاً سیاسی دانست و بیان داشت: جمعیت شهرنشینی روز به روز در حال افزایش است و شهرداری‌ها صحنه‌گردان مدیریت شهری هستند و مسلماً به بودجه کافی برای اداره شهر نیاز دارند. من مفهوم باند قدرت و ثروت که مدت‌هاست عده‌ای در شهر آن را بیان می‌کنند نمی‌دانم و باید از خود آن‌ها که این مطالب را بیان می‌کنند سؤال کنید.

وی تاکید کرد: از این اعتمادی که پس از شورای اول، دوم و سوم ایجاد شده سو استفاده نکنید و خدایی نکرده کاری انجام ندهید که اعتماد از دست برود و مردم بگویند این‌ها ظرفیت ندارند، نگذارید اتفاقات مجلس شورای اسلامی در قبال شورای شهر اتفاق بیفتد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: بحثاستیضاح شهردار مگر یک پله عقب نیفتاد، قبلا با رای دو سوم شورای شهر شهردار استیضاح می‌شد، اما پس از این امر، شهردار باید حکم عزل خود را از مرجع صادر کننده حکم که استانداری و وزارت کشور است دریافت کند، شوراهای شهر کاری کرده‌اند که دوباره بحثکاهش اعضای شورا به میان آمده است آقایان بدانید اگر اعتماد مردم سلب شود وضع کشور به هم می‌خورد و کشور به تشنج کشیده می‌شود.

سقائیان نژادِ با تاکید بر اینکه تاکنون شورای شهرداری بودید و بهتر است به شورای شهر تبدیل شوید، گفت: من راننده این اتومبیل هستم اگر من بد عملکردم اتومبیل و راننده را با هم عوض کنید، اما بدانید شهردار زاییده شورای شهر است پس شورا همانند مادری برای شهردار و شهردار همچون فرزندی برای شورای شهر است.

وی ادامه داد: با برخی از صحبت‌ها بی‌خود و بی‌جهت افکار مردم را آزار ندهید مگر نمی‌گویید شهردار اصفهان خلاف کرده بروید از شهردار شکایت کنید بنده باید حافظ حرکت‌های مهم از جمله سرمایه گذاری در شهر باشم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه استیضاح حق شورا است و من تسلیم شورا هستم، عنوان کرد: افتخار می‌کنم که برای احقاق حق مردم استیضاح می‌شوم، من را از استیضاح نترسانید؟

وی با اشاره به شعار سیاسی برخی از گروه‌ها پیش از انتخاب شهردار با عنوان «باند قدرت و ثروت» اشاره کرد و افزود: حالا که شهردار پس از طی مراحل قانونی وارد کار شده است استفاده از این لفظ‌های سیاسی چه معنایی دارد؟

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره علل اختلافات و عدم تعامل شورای چهارم با شهرداری اصفهان بیان داشت: اعتقاد دارم شورا و شهرداری دو ثقل هستند که اگر با هم کار کنند اعتماد مردم نیز بیشتر جلب می‌شود.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه ۱۰ سال نشان دادم که در خدمت شورای شهر هستم، اظهار داشت: اکنون هم در خدمت آن دسته از اعضای شورا که می‌خواهند بدون سیاسی‌کاری، محوریت کار برای مردم را دنبال کنند، هستم و برای اجرای دستورات آن‌ها آماده‌ام.

وی همچنین از بررسی لایحه‌ای برای کاهش تعداد اعضای شورای اسلامی شهر و روستا خبر داد و از شوراهای اسلامی خواست تا با مدیریت صحیح، قدرت شورا‌ها را حفظ کنند و تصریح کرد: من با لایحه دولت مبنی برانتخاب شهردار از سوی مردم موافقم، چراکه در این صورت شورا دیگر شورای شهرداری نیست و در حقیقت به شورای مردم تبدیل می‌شود.

سقائیان‌نژاد، در ادامه با تشریح مشکل شهرداری اصفهان با شریک چینی در رابطه با پروژه شهربازی شهر رویا‌ها اظهارداشت: شورای اسلامی شهر اصفهان باید در این زمان شهرداری را درک کند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری به دنبال سرپیچی از مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان نیست، اظهار کرد: در صورت پافشاری شورای اسلامی شهر اصفهان بر اجرای مصوبه خود کار به حقوق بین‌الملل کشیده و این شهربازی تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۶ ارگان بر شهرداری‌ها نظارت می‌کنند، افزود: درست است که حجم پولی زیادی در شهرداری‌ها گردش می‌کند، اما ۱۶ ارگان دقیقا آن را رصد می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز