خبرگزاری کار ایران

با سرمایه گذاری پنج میلیارد ریالی:

نصب تجهیزات برای ذخیره سازی و فروش عمده نیتروژن مایع در ذوب آهن اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۱۱۳

با نصب تجهیزات لازم برای ذخیره سازی و فروش عمده نیتروژن مایع، نه تنها از اتلاف نیتروژن مایع جلوگیری به عمل آمد بلکه ارزش افزوده‌ای معادل حدود ۴.۵ میلیارد ریال در سال حاصل می‌شود.

مدیر انرژی و بهینه سازی سوخت ذوب آهن اصفهان از نصب تجهیزات لازم برای ذخیره سازی و فروش عمده نیتروژن مایع خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، خزائی گفت: بلوک تفکیک هوایKAAR - ۳۲ کارگاه توسعه تولیداکسیژن دارای توانائی تولید اکسیژن و نیتروژن گازی با دبی‌های متفاوت بوده که در آن استحصال اکسیژن و نیتروژن مایع نیز به میزان حدود ۹۰۰ تن در ماه امکان پذیر است. لذا با توجه به وجود مخزن ۱۰۰مترمکعبی جهت ذخیره اکسیژن مایع، امکان ذخیره سازی و فروش اکسیژن مایع به تنهایی وجود داشت، بطوری که از بلوک مذکور به میزان ۶۰۰ تن در ماه اکسیژن مایع به فروش رفته که مابقی آن می‌توانست به صورت نیتروژن مایع توسط کارخانه به فروش برسد.

وی افزود: با نصب تجهیزات لازم برای ذخیره سازی و فروش عمده نیتروژن مایع، نه تنها از اتلاف نیتروژن مایع جلوگیری به عمل آمد بلکه ارزش افزوده‌ای معادل حدود ۴.۵ میلیارد ریال در سال حاصل می‌گردد، همچنین از مصرف بخار و بروز مشکلات احتمالی برای تجهیزات بلوک، ناشی از عملیات تبخیر مایع مازاد تولیدی نیز جلوگیری به عمل آمد.

مدیر انرژی و بهینه سازی سوخت شرکت تصریح کرد: کلیه اقدامات لازم مشتمل بر طراحی و نصب و راه اندازی مخزن نگهداری نیتروژن مایع ولوله‌های دوجداره وکیوم و متعلقات آن با همکاری پرسنل کارگاه تولید اکسیژن انجام پذیرفته و با عنایت به شرایط کاری نیتروژن مایع(سرمای۱۹۶ - درجه سانتیگراد) از بعد ایمنی فنی نیز ملاحظات لازم مد نظر قرار گرفته است.

هزینه سرمایه گذاری برای این طرح حدود پنج میلیارد ریال بوده که با توجه به میزان صرفه جوئی حاصله دوره بازگشت سرمایه آن یک سال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز