خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون اصفهان:

معضل اصلی بخش کشاورزی، ضعف مدیریتی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۴۲۶

متأسفانه بحران مدیریتی، ضعف در تصمیم گیری و بعضا تصمیم گیری‏های غیر کار‌شناسانه و عدم بهره گیری مناسب از فارغ التحصیلان کشاورزی، در ‌‌نهایت موجب هدر رفت بیت المال شده که نتیجه نهایی تمام این موارد، دودی است که به چشم کشاورزان خواهد رفت.

عضو هیأت مدیره و رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون اصفهان، یکی از معضلات اساسی و جدی بخش کشاورزی که در سال‏‌های پس از انقلاب و حتی قبل از آن کلید خورد و به رغم اراده‌‏ای که برای مقابله و متوقف کردن آن وجود داشت ولی همیشه مشکل ضعف مدیریتی است که تاثیرات قابل ملاحظه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، احمد صالحی اظهارداشت: نخست، وجود مشکلات مدیریتی و دوم فقدان نگاه اشتغال محور به فارغ التحصیلان دانشگاهی در بخش کشاورزی دو مشکل اساسی دراین بخش است. ضرورت چشم انداز در ایران بر این اساس است که نخست باید اهدافی را تعریف کرده و سپس بر مبنای این اهداف مدیریت کنیم و این مبنایی است برای مدیران مختلف در عرصه‌های کلان، تا سیاست‏‌ها و برنامه‌‏های خود را مطابق با اصول کلی و برطبق سیاست‏‌های کلان و مشخص تدوین و اجرا کنند و از انجام گسیختگی و عدم سازگاری برنامه‌‏‌ها بپرهیزند.

وی گفت: در جایی از سند چشم انداز آمده است که جامعه ایران باید توسعه یافته باشد و اشتغال کامل داشته باشد. اقتصادش باید مبتنی بر دانشگاهی بودنش باشد. رسیدن به اشتغال کامل مستلزم رشد پر شتاب اقتصادی است. این رشد پرشتاب اقتصادی بر اساس توسعه علم و تکنولوژی ایجاد می‌شود.

وی افزود: متأسفانه بحران مدیریتی، ضعف در تصمیم‌گیری و بعضا تصمیم گیری‏های غیر کار‌شناسانه، عدم استفاده مطلوب از ظرفیت‏‌های بالقوه بخش‏‌های مختلف کشاورزی و عدم بهره گیری مناسب از فارغ التحصیلان کشاورزی، در ‌‌نهایت موجب هدررفت بیت المال شده که نتیجه نهایی تمام این موارد دودی است که به چشم کشاورزان زحمتکش خواهد رفت.

عضو هیأت مدیره اتاق تعاون با اشاره به مشکل کم آبی استان و طرح انتقال آب به استان اصفهان اظهار داشت: این راهکار‌ها بعنوان درمان مقطعی می‌باشد و نیاز به کار زیر بنایی عظیم در این خصوص است.

صالحی اضافه کرد: امیدواریم طرح مطالعاتی در خصوص انتقال آب شمال به جنوب به صورت تخصصی انجام گرفته و در صورت امکان با تأمین منابع، اجرای این طرح عملیاتی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز