خبرگزاری کار ایران

دبیر اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس:

تلاش برای نامگذاری میدانی به نام " چوگان " در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۱۷۶

در صدد هستیم که درزمان برگزاری اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس مجموعه برنامه هایی را به منظور اینکه چوگان را در داخل و خارج بشناسانیم و پیشینه آن را معرفی کنیم با همکاری فدراسیون چوگان در اصفهان به اجرا درآوریم.

دبیر اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس گفت: در روزهای برگزاری اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس، قرار است که در همین زمینه از هنرمندان صنایع دستی که در عرصه چوگان کار کرده اند، تجلیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مسعود حسین میرزایی، با بیان اینکه تلاش می کنیم که در شهر اصفهان میدانی به همین نام نامگذاری شود اظهار داشت: بر پایه شواهد و مدارک متعددی که در دست است، چوگان، کهن ترین بازی ورزشی جهان به شمار می رود که در دست نوشته متعلق به ۶۰۰ سال پیش از میلاد مسیح گزارشی از چوگان بازی ایرانیان و تورانیان ثبت شده است.

دبیر اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس ادامه داد: مجموعه برنامه هایی را به منظور اینکه چوگان را در داخل و خارج بشناسانیم و پیشینه آن را معرفی کنیم با همکاری فدراسیون چوگان برنامه ریزی کردیم.

وی یادآور شد: در طی ۴ روز برگزاری این اجلاس و جشنواره میراثفرهنگی ناملموس، کارگاه های آموزشی داریم که بیشتر با هدف ترویج این ورزش و آشنایی با تاریخچه چوگان برگزار می شود. همچنین نمایشگاه اسناد مربوط به چوگان، با عنوان از گذشته تاکنون چوگان، برگزار خواهد شد.

حسین میرزایی ادامه داد: این فرصت مناسبی است که چوگان را با تمام عقبه تاریخی که دارد با مستندات تاریخی معرفی کنیم، چرا که چوگان ورزشی است که دارای فن و هنر است و نیاز به تمرین و آموزش مستمر داشته و عموم کمتر به این موضوع واقف هستند و اطلاعات کمی هم در مورد آن وجود دارد.

دبیر اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس گفت: همچنین قرار بر این است که در همین ایام مسابقه بین باشگاه های ذوب آهن، سپاهان، مقاومت و نیک اندیش شهرداری برگزار کنیم که اتفاقی خواهد بود که در حافظه تاریخ چوگان به عنوان یک ورزش ارزشمند باقی می ماند.

گفتنی است کلان شهر اصفهان از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه، میزبان اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس با محوریت شهرداری خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز