خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل راه آهن خبر داد:

رشد ۷۰ درصدی عملیات زیرسازی خط آهن سریع السیر تهران اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۱۳۹

بهره برداری از خط آهن سریع السیر تهران اصفهان منجر به کاهش زمان به کمتر از دوساعت می انجامد و تا به امروز عملیات زیرسازی این خط آهن ۷۰ درصد رشد فیزیکی داشته است.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات احداثخط آهن سریع السیر مسیر تهران قم اصفهان به طول ۴۱۲ کیلومتر در دست اقدام قرار گرفته و هم اکنون پیشرفت فیزیکی زیرسازی این پروژه به حدود ۷۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محسن پورسید آقایی، با بیان این‎که بهره برداری از خط آهن سریع السیر تهران اصفهان منجر به کاهش زمان به کمتر از دوساعت می انجامد و تا به امروز عملیات زیرسازی این خط آهن ۷۰ درصد رشد فیزیکی داشته اظهار داشت: برنامه حرکت این قطار در این محور بر مبنای سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برنامه ریزی شده است.

وی با بیان این که همچنین برقی شدن محور تهران مشهد در دست اقدام قرار گرفته یادآور شد: به طوری که با بازسازی و بهسازی زیربنا و تامین ناوگان مورد نیاز طی چهار سال آینده این مسیر پر تردد کشور به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به برنامه ریزی کشورهای منطقه برای توسعه قطارهای سریع السیر یادآور شد: در منطقه خاورمیانه کشورهای ترکیه، عربستان، ایران، قطر و امارات برای احداثقطارهای سریع السیر برنامه ریزی کرده اند و در ایران نیز دو پروژه سریع السیر راه آهن تهران اصفهان و تهران مشهد را در دست اقدام دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون استفاده از قطارهای سریع السیر در بسیاری از کشورهای جهان و منطقه مورد توجه جدی قرار گرفته افزود: در خط آهن سریع السیر با حذف تقاطع های همسطح، عدم توقف های متوالی، نداشتن قوس های متوالی، داشتن مسیرهای مستقل، شاهد توسعه راه آهن با سرعت های بیش از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت هستیم.

به گفته وی، هم اکنون ۲۱ هزار و ۴۷۲ کیلومتر خطوط سریع السیر در جهان در حال بهره برداری بوده، که ۱۳ هزار و ۹۶۴ کیلومتر در دست ساخت و احداث۱۶ هزار و ۳۴۷ کیلومتر در دست برنامه ریزی است.

مدیر عامل راه آهن ایران اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در کشورهای مختلف جهان تا ۱۰ سال آینده طول راه آهن سریع السیر در جهان به ۵۱ هزار و ۷۸۴ کیلومتر خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز