خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام ناطق نوری تاکید نمود:

احیای زاینده‌ رود باید با اولویت خاص به عنوان مسئله‌ ملی حل شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۶۹۷

در جلسه شورای اداری استان اصفهان با حضور حجت الاسلام ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری بر گزارشد احیای زاینده رود اولویت بحثهای این جلسه بعنوان مسئله ملی بود.

در این جلسه که استاندار اصفهان دوتن از نمایندگاه اصفهان در مجلس شورای اسلامی و مدیران و فرمانداران استان حضور داشتند در ابتدا استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی کشور نیازمند توجه و عنایت ویژه و برخورد متناسب با شان مردم اصفهان است گفت: زاینده رود در جایگاه رودخانه ای تمدن ساز، حیات بخش و شریانی روح‌افزا با مشکلاتی روبرو است که علیرغم همه ی تلاش ها، رفع این مشکل باید مورد توجه ویژه ی مسئولین قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپورافزود: ازهمه مسئولین تقاضا داریم موضوع احیای زاینده رود با اولویت خاص با عنوان مسئله ی ملی حل شودوهمچنین موضوع حق آبه ها که مطالبه ای شرعی و قانونی است در فضایی آرام وتخصصی، نه براساس مصلحت های سیاسی براساس قواعد شرع و مهندسی اقتصادی مرتفع گردد؛ همچنین طرح های اجرایی و مصوبات در کوتاه ترین زمان ممکن به اتمام برسد و جلوی برداشت های غیرمجا درحوزه ی آبریززاینده رود از جانب هر استان و هر فردی گرفته شود.

وی با این بیان که این ها همه خواسته های مردم اصفهان است افزود: البته در طول یک ساله ی دولت تدبیر و امید تصمیمات لازم در شورای عالی آب و هیئت دولت اتخاذ شده و با سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور به اصفهان وارد مراحل اجرایی شده است.

استاندار در ادامه با اشاره به سفر دکتر ولایتی در هفته ی گرامی داشت اصفهان خاطرنشان کرد: به گفته ی دکتر ولایتی گزارشی از موضوع آب اصفهان خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه شده است و امیدواریم حضور حجت الاسلام ناطق نوری در اصفهان و گزارش های کاملی که در این موضوع به ایشان ارائه شد خدمت رهبر معظم انقلاب برسد تا ایشان هر طور که مصلحت می دانند با این موضوع برخورد کنند. وی خطاب به رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری گفت: امید است با جایگاه خاص و محافل گوناگونی که شما در آن حضور دارید برای احیای زاینده رود به ما کمک کنید.

در ادامه رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با اشاره به مسئله بی آبی در کشور گفت: من به نقاطی سفر کرده ام که در اثر بی آبی خشک شده اند اما این مشکل در اصفهان مضاعف است، در خصوص زاینده رود مسائل و گزارشاتی را شنیده ام و امیدوارم که این گزارشات موثر باشد و من نیز این شرایط را منتقل خواهم کرد و امید است مشکلات حل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت جسمی مقام معظم رهبری بیان داشت: من دو روز پیش حضور ایشان بودم و حال ایشان بسیار خوب است و این خوب بودن تظاهر هم نمی باشد چنانچه ایشان با آغوش باز با همه دیدار می کنند و مسئله هم یک چیز سطحی است.

حجت الاسلام ناطق نوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت انقلاب اسلامی وقتی پیروز شد یک موج بر علیه آن در کشورهای استکباری ایجاد شد و استکبار به ترس افتاد و یک تصمیم غلط گرفت و آنها دیدند رهبر این حرکت موضع ضد استکباری داشته و از تشیع هم می باشد لذا به فکر افتادند تا یک جایگزین برای ایران پیدا کنند که آن طالبان بود و آنها طالبان را راه انداختند اما پس از مدتی از طالبان القاعده بیرون آمد.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری گفت: تحلیل غلط آمریکایی ها این چیری بود که اکنون راه افتاده است و آنها فکر نمی کردند این گروه ترمز ندارد و هیچ یک از خود آمریکاییان را نیز اکنون قبول ندارد اما با وجود این ما اکنون در ایران در کمال آرامش به سر می بریم که باید گفت این مسئله نخست مرهون فداکاری مردم در جنگ هشت ساله است که در آن زمان همه دنیا با یک انقلاب نوپا به مقابله برخواسته بودند و عامل دوم نیز به رهبری و مدیری با کفایت در انقلاب بر می گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز