خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خبر داد:

عملیات اجرایی نمایشگاه کتاب اصفهان از آبان‌ماه کلید می‌خورد / / ۱۵هکتارفضا برای نمایشگاه کتاب اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۷۶۳

با توجه به شأن و سطح فرهنگ مردم اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، باید حداقل هرساله نمایشگاهی در خور شأن مردم این شهر برگزار شود.

استاندار اصفهان در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه کتاب اصفهان گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان، تا یک ماه آینده فاز نخست نمایشگاه دائم کتاب اصفهان کلید خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور اظهارداشت: از‌‌ همان ابتدا هم قرار بود محل شرکت نمایشگاه‌ها به صورت موقت برای نمایشگاه کتاب آماده شود و بعد از آن بار دیگر به صورت مجدد تمدید شد و در اختیار این نمایشگاه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه درطول یک سال گذشته محلی به عنوان محل اصلی نمایشگاه انتخاب شده است، بیان داشت: براساس صحبت‌هایی که با مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌ها داشتیم، ماه آینده کار اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی افزود: شهرداری با افزایش میزان سهم خود تا ۶۰ درصد، مقرر کرد در ۱۵هکتار، مکان مناسبی برای این نمایشگاه اختصاص دهد و نقشه ۷ هکتار آن آماده شده است. امیدوار هستیم که با سنجش‌ها و بررسی‌هایی که صورت می‌گیرد، مکانی مناسب در خور شأن مردم اصفهان برای نمایشگاه کتاب اختصاص یابد.

وی ادامه داد: به جهت بین‌المللی بودن شرکت نمایشگاه اگر مکان مناسبی برای نمایشگاه کتاب انتخاب شود، می‌توانیم از ظرفیت‌های بین‌المللی نیز استفاده کنیم. با توجه به شأن و سطح فرهنگ بالای مردم اصفهان، باید حداقل هر ساله نمایشگاهی در خور شأن آن‌ها برگزار شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی مطرح بوده و در مسائل فرهنگی هم کتاب به عنوان یک مؤلفه اصلی شناخته می‌شود، به همین سبب تلاش نمودیم با وجود مشکلات، این نمایشگاه را برگزار کنیم تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

زرگرپور با اشاره به اینکه در این نمایشگاه حدود ۳۰۰ غرفه و ۳۴۰ ناشر شرکت کرده‌اند حتی ۲۰ ناشر خارجی هم حضور داشته‌اند، افزود: در همین راستا انتظار می‌رود مردم اصفهان استقبال مناسبی از این نمایشگاه نموده و با استقبال بی‌نظیر از نمایشگاه کتاب، مسبب برگزاری باشکوه‌تر نمایشگاه در فضای بزرگ‌تر طی سال‌های آینده باشند.

مدیر ارشد استان اظهار داشت: امسال سعی در کیفی‌سازی نمایشگاه داشتیم و به همین دلیل از ناشران حاضر خواستیم در این راستا تلاش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز