خبرگزاری کار ایران

در منطقه ۷ شهرداری اصفهان صورت گرفت؛

زیبا‌ترین میدان شهر به نام «حج» کلنگ زنی شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۵۸۲

نامگذاری میدان حج، یکی از مصداق های اصلی شعائر اسلامی است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در مراسم رسمی بهره برداری از نماد میدان حج و همچنین آیین کلنگ زنی و نامگذاری این میدان در منطقه ۷ گفت: با پیشنهاد شورای نامگذاری شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان در خصوص میدان حج در منطقه ۷ را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که مصداقی برای راهنمایی همه و سوال‌هایی که در رابطه با فلسفه حج برای جوانان باشد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رضا امینی اظهار داشت: شهرداری منطقه باید فضای این میدان را به بهترین نحو و در شان این نام آماده کند. زیرا قوی‌ترین و با ارزش‌ترین نقطه زمین خانه خدا است لذا باید یکی از زیبا‌ترین میادین را در این نقطه از شهر در آینده شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از میادین بزرگ شهر به نام میدان حج نامگذاری شده است، اضافه کرد: این اقدام مصوبه شورای شهر را داشت و امید است متناسب با این میدان و در خور موضوع حج به عنوان یکی از مترقیات آموزه‌های دینی ما، شان آن در احداثنماد حج و ساماندهی میدان به خوبی رعایت شود تا با فرهنگ حج و آموزه‌های دینی ناشی از آن مردم آشنا شوند.

مدیر حج و زیارت استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به سابقه فرهنگی، زیارتی و تعهدات مذهبی که مردم استان اصفهان داشته‌اند از چند سال قبل به دنبال این بودیم که جهت تدوین و اشاعه فرهنگ حج در جامعه یکی از میادین و یا خیابان‌های شهر اصفهان تحت عنوان میدان حج نامگذاری شود.

زاهدی اذعان داشت: با پیگیری‌های انجام شده در چند سال اخیر توسط مدیریت سازمان حج و زیارت استان و دفتر بعثه رهبری در استان، در سال جاری با همت و تلاش شورای اسلامی شهر اصفهان، شورای نامگذاری و شهردار منطقه ۷ مجوز نامگذاری این میدان تحت عنوان میدان حج صادر شد.
وی افزود: نامگذاری این میدان به نام میدان حج، کار شایسته‌ای است و این اقدام به عنوان باقیات و صالحات تا ابد خواهد ماند و ثواب آن نصیب کلیه کسانی که در این راه گام برداشته و موثر بوده‌اند خواهد شد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در ادامه گفت: مقرر شده در کل استان‌ها میادین و خیابان‌هایی به نام حج مزین شود که در برخی استان‌ها این حرکت انجام شده بود و در شهر اصفهان نیز می‌دانی در در منطقه ۷ که منطقه بسیار مناسبی است و ورودی تهران به اصفهان و نزدیک ورزشگاه بین المللی نقش جهان می‌باشد به این نام نامگذاری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی عنوان کرد: اسلام بر روی واژه‌هایی مثل آیه، نام و شعائر تاکید ویژه‌ای دارد، حتی در نامگذاری فرزند که دستورالعمل داریم که انسان مجاز نیست فرزند خود را به هر نامی نامگذاری و آن را صدا کند بلکه باید نام‌هایی باشد باشکوه و با عظمت که یادآور خاطرات اسلام و شخصیت‌های اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: حج نام زیبایی است و به معنی قصد، آهنگ و اراده می‌باشد و در قرآنچهار آیه در رابطه با شعائر داریم که هر ۴ آیه در رابطه با حج می‌باشد و یکی از مصداق‌های اصلی شعائر همین اقدام نامگذاری میدان حج است که اقدامی بسیار ارزنده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز