خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنعتی در اصفهان عنوان کرد:

دو سوم محصولات نسوز کشور در استان اصفهان تولید میشود

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۲۶۵

دو سوم تولیدات نسوز کشور در استان اصفهان انجام می‌شود به طوری که از ۳۵۰ هزار تن تولید نسوز سالیانه در کشور، بیش از ۲۰۰ هزار تن آن در استان اصفهان تولید می‌شود.

یک فعال صنعتی در زمینه فرآورده‌های نسوز گفت: ۶۵درصد تولیدات نسوز را صنایع آهن و فولاد و ۱۵ درصد آن را صنایع سیمان مصرف می‌کنند، ۲۰ درصد هم برای صنایع، مس، آلومینیوم، سرب، روی، نفت و پتروشیمی و… کاربرد دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حسن شایگان‌نیا عمده مسایل صنایع تولید نسوز را رقابت‌های ناسالم کشورهای خارجی و دامپینگ بعضی از آن‌ها دانست و گفت: متاسفانه واردات در کشور ما آسان است و مشکلی که می‌تواند این صنعت را تهدید کند وابستگی مواد اولیه آن به خارج است.

وی افزود: درواقع به فرآوری مواد اولیه نسوز‌ها کمتر توجه شده است و باید به فرآوری مواد معدنی بیشتر پرداخته شود. در حال حاضر، چین تامین کننده عمده مواد اولیه نسوز‌ها است.

وی ادامه داد: دو سوم تولیدات نسوز کشور در استان اصفهان انجام می‌گیرد به طوری که از ۳۵۰ هزار تن تولید نسوز سالیانه در کشور، بیش از ۲۰۰ هزار تن آن در استان اصفهان تولید می‌شود.

این فعال صنعتی اظهار داشت: ۶۵درصد تولیدات نسوز را صنایع آهن و فولاد و ۱۵ درصد آن را صنایع سیمان مصرف می‌کنند، ۲۰ درصد هم برای صنایع، مس، آلومینیوم، سرب، روی، نفت و پتروشیمی و… کاربرد دارد.

شایگان‌نیا، عامل اصلی در بهبود بهره‌وری را کوچک سازی و برون سپاری دانست و ادامه داد: از دیگر اقدامات بازسازی تجهیزات به ویژه برای بهینه سازی مصرف انرژی است.

وی در پایان از احداثطرحی در نزدیکی واحد تولیدی خود خبر داد که مواد اولیه کارخانه را تامین و این واحد میزان وابستگی مواد اولیه به خارج را کاهش می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز