خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان:

تغییر نگرش دانشگاه برای شناخت و رفع مشکلات صنعت ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۲۴۷

آموزش‌های دانشگاه باید به سمت کاربردی باشد تا دانشجویان بتوانند در دوران تحصیل با صنعت به صورت کاربردی بیشتر آشنا شوند و پس از اتمام تحصیل، نیروی آماده به کار در این زمینه باشند.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان، در جلسه مشترک با معاون پژوهش فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و رؤسای مراکز استان اصفهان، ضمن استقبال از همکاری و عزم جدی این دانشگاه برای تعامل و همکاری با ذوب آهن گفت: رشد و توسعه صنعت فولاد و شرکت‌های مرتبط با حضور ذوب آهن و تربیت نیروی متخصص در این مجتمع بزرگ صنعتی شکل گرفت و در حال حاضر نیز اهداف مختلفی را برای رشد و توسعه خود برنامه ریزی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، اردشیرسعد محمدی تکمیل حلقه تولید از سنگ آهن تا تولید محصولات فولادی و رسیدن به تولید ۵ میلیون تن و کاهش هزینه‌های تولید را از جمله برنامه‌های مهم این شرکت عنوان کرد و گفت: متاسفانه تا کنون بین دانشگاه و صنعت فاصله وجود دارد و درد واقعی صنعت را دانشگاه نمی‌داند. بنابراین تغییر نگاه دانشگاه و شناخت واقعی صنعت و حرکت در جهت رفع مشکلات و گلوگاه‌های موجود صنعت ضروری است.

وی گفت: آموزش‌های دانشگاه باید به سمت کاربردی باشد تا دانشجویان بتوانند در دوران تحصیل با صنعت به صورت کاربردی بیشتر آشنا شوند و پس از اتمام تحصیل، نیروی آماده به کار در این زمینه باشند.

وی تصریح کرد: ذوب آهن اصفهان به‌عنوان یک صنعت بزرگ و مهم کشور آمادگی خود را برای همکاری با دانشگاه اعلام کرده و از طرح‌ها و پروژه‌هایی که بتواند به رفع مشکلات در زمینه‌های مختلف کمک کند، حمایت واستقبال خواهد کرد.

وی افزود: باید تلاش کرد تا حلقه مفقوده صنعت پیدا شود و راهکارهای لازم را در این زمینه ارائه کرد.

وی ایجاد یک واحد مستقل جهت پیگیری و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی در دانشگاه را بسیار مهم دانست و گفت: متاسفانه تا کنون در هیچ دانشگاهی چنین واحد مستقلی وجود ندارد و ما نیازمند به تغییر ساختار واصلاح نگرش جدید در این زمینه هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز