خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنعتی و تولیدکننده فرش ماشینی:

ایران برای تولید فرش ماشینی می‌تواند با جهان رقابت کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۸۶۴

هزینه‌های تولید فرش ماشینی در کشور ما نسبت به دیگر کشورها همچنان پایین است و آخرین تکنولوژی روز دنیا در تولید فرش ماشینی ایران استفاده می شود.

یک تولید کننده فرش ماشینی با اشاره به اینکه به دلیل وجود پتروشیمی در کشور، بسیاری از مواد اولیه صنعت فرش ماشینی در داخل تولید می‌شود، گفت: درصورت بهبود روابط بین الملل بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی حل و وضعیت صادرات و واردات کشور تصحیح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علی دریاب با اشاره به اینکه فرش ایرانی نسبت به رقبای خارجی در طراحی و رنگ بندی اصالت دارد، گفت: به دلیل پایین بودن هزینه‌ها تولید آن هم نسبت به دیگر کشور‌ها ارزان‌تر است، که باید با بهبود روابط خارجی، زمینه را برای صادرات آن فراهم کرد.

وی بزرگ‌ترین مشکل کنونی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را نبود روابط اقتصادی با دیگر کشور‌ها دانست و افزود: در حال حاضر بزرگ‌ترین درخواست تولیدکنندگان از دولت بهبود روابط تجاری با کشورهای خارجی است.

وی همچنین با بیان اینکه مسائل بانکی از دیگر مشکلات تولیدکنندگان است و بانک‌ها به بنگاهداری رو آورده‌اند، افزود: بانک‌ها سعی می‌کنند جهت سرمایه در گردش واحد‌ها، وام‌های کوتاه مدت پرداخت کنند و از پرداخت تسهیلات بلندمدت جهت سرمایه ثابت خودداری کنند.

وی با بیان اینکه پیش از تحریم‌ها به اندازه امروز به منابع بانکی نیاز نبود، گفت: در آن زمان قسمتی از سرمایه در گردش واحد‌ها از منابع ارزی خارجی به صورت یوزانس و ریفاینانس تامین می‌شد؛ حتی معاملات به صورتی بود که ما مواد اولیه را وارد می‌کردیم و ماه‌ها بعد وجه آن را می‌پرداختیم، در این مدت تولید را انجام داده و محصول را فروخته بودیم.

وی افزود: در آن زمان اعتبارات اسنادی در بانک‌ها به راحتی قابل باز کردن بود، که همه این موارد به رشد تولید کمک می‌کرد. اما امروز نه تنها یارانه تولید پرداخت نشد، بلکه ال سی‌ها بسته شد و سود بهره بانکی افزایش یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز