خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فنی و حرفه‌ای اصفهان در مراسم نمازجمعه عنوان کرد:

به دنبال ایجاد گذرها برای تعیین مهارت و صلاحیت شغلی در جامعه هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۵۱۲

هدف نهایی ارائه آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای، پس از توانمندسازی جوانان قرار گرفتن در یک دالان اشتغال برای تامین اقتصاد و معاش خود و خانواده است.

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان اصفهان درمراسم نمازجمعه این هفته با اشاره به اینکه متاسفانه یکی از چالش‌های جدی در جامعه ما بحثبیکاری است و این پدیده شوم به قدری برای مردم نگران‌کننده است که در صدر برنامه‌ها قرار گرفته، اظهار داشت: در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به دنبال این هستیم در گذرهایی که در حوزه مهارت تعریف میشود افراد با عبور از این گذرها به مهارت و صلاحیت شغلی و انجام یک وظیفه شغلی برسند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، ابوطالب جلالی، با تاکید بر اینکه کشور ما با وجود برخورداری از بهترین ظرفیت و قوانین مترقی دینی، امروز، متاسفانه با نرخ بیکاری دو رقمی مواجه است گفت: تاثیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد شغل و رفع معضل بیکاری در جامعه، بر کسی پوشیده نیست اما متاسفانه نهادینه شدن یک سری فرهنگ‌های نامناسب چون اهمیت قائل شدن برای تحصیلات دانشگاهی، مدرک‌گرایی، قرار گرفتن در جایگاه شغلی اداری و به قول معروف پشت میز نشینی باعثشده است که این آموزش‌ها مورد بی‌مهری زیادی قرار بگیرند.

جلالی در ادامه اظهار داشت: ارائه آموزشهای مهارتی در استان در قالب ۵۴ مرکز دولتی و یکهزار و ۵۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در دو بخش دولتی و غیردولتی به میزان ۲۲ میلیون نفر ساعت ارائه می شود و این اداره کل رتبه اول را به لحاظ تعهد و عملکرد در سطح مراکز فنی و حرفه ای کشور داراست.

گفتنی است، در آخرین روز گرامیداشت هفته مهارت و کارآفرینی با حضور آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد اصفهان در میدان امام " نمایشگاه گذر مهارت " در حاشیه برگزاری مراسم عبادی سیاسی نمازجمعه هفدهم مردادماه برپا شد.

با همکاری مدیران آموزشگاه های آزاد در نمایشگاه گذر مهارت گوشه ای از نحوه ارائه آموزش های مهارتی در رشته های تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، صنایع دستی، آشپزی و شیرینی پزی، آموزشهای رباتیک، چرم دوزی، تاسیسات ساختمان و… به نمایش گذاشته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز