خبرگزاری کار ایران

پدر «شهید نم‌نبات» ۲ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های‌ عمومی اصفهان اهدا کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۹۶۳

در ۴ سال گذشته مردم استان اصفهان بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: پدر شهید علیرضا نم‌نبات از شهدای دوران دفاع مقدس در اصفهان، حدود ۲ هزار جلد کتاب خود را به کتابخانه‌های عمومی اصفهان اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامرضا یاوری اظهار کرد: اصغر نم‌نبات جانباز دوران دفاع مقدس و پدر شهید علیرضا نم‌نبات این تعداد کتاب را که در کتابخانه‌ شخصی خود جمع‌آوری کرده بود به نیت صدقه جاری و باقیات و صالحات به کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان اهدا کرده است.

وی با بیان اینکه کتاب‌های اهدائی این پدر شهید وارد مخزن کتابخانه‌های عمومی استان شد تا به مرور در بین همه کتابخانه‌های عمومی توزیع ‌شود و برای مطالعه در اختیار مردم قرار گیرد، افزود: بیشتر کتاب‌های اهدائی از طرف مردم در حوزه‌های دینی - مذهبی، ادبیات و شعرو داستان است که شامل موضوعات کتاب‌های اهدائی پدر شهید نم‌نبات هم می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان؛ با اشاره به اینکه اگر فرهنگ اهدای کتاب همچون کشورهای پیشرفته، دربین مردم جوامع در حال توسعه هم رایج شود تأثیر به سزائی در افزایش سرانه مطالعه دارد، تصریح کرد: کتاب‌های بی‌شماری در کتابخانه‌های شخصی مردم موجود است که شاید یک‌بار هم آن‌ها را مطالعه نکرده باشند و اهدای آن‌ها می‌تواند به ترویج بیشتر فرهنگ مطالعه در جامعه ما کمک کند.

وی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته با ایجاد فضائی مناسب در کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان زمینه دسترسی مردم به کتاب‌های مختلف آسان‌تر از گذشته شده، گفت: افزایش سهمیه عضویت در کتابخانه‌ها، امانت کتاب و بهره‌مندی از روش‌های جدید فناوری اطلاعات از امکاناتی است که زمینه اهدای کتاب از طرف مردم به کتابخانه‌های عمومی استان را بیشتر فراهم کرده اما نیازمند مشارکت بیشتر مردم در این زمینه هستیم.

یاوری خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته، مردم کتابخانه شخصی در منازل خود ندارند و هر فردی کتابی خریداری می‌کند، پس از مطالعه آن‌ را در ایستگاه‌های مطالعه در مترو‌ها یا اتوبوس‌ها قرار می‌دهد و یا به کتابخانه‌های عمومی اهدا می‌کند.

وی افزود: در ۴ سال گذشته مردم استان اصفهان بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا کردند اما با نگاهی به چشم‌انداز ۱۴۰۴ که باید به ازای هر نفر ۴ جلد کتاب داشته باشیم می‌بینیم با ۵ میلیون نفر جمعیت در استان اصفهان و حدود ۳ میلیون جلد کتاب، به ازای هر نفر فقط نیم جلد یا ۶۰ صدم جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی داریم و این فاصله زیادی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان بیان کرد: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی دستیابی به سرانه مطالعه کتاب در استان امکان‌پذیر نیست و تحقق این مهم نیازمند مشارکت بیشتر مردم در زمینه اهدای کتاب‌ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز