خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان:

۱۵۲ کتابخانه عمومی استان اصفهان به طرح امانت بین کتابخانه‌‌ای کشور پیوستند

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۹۳۲

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با راه اندازی سامانه سامان، در حال حاضر بزرگ ‌ترین بستر همکاری بین کتابخانه‌ای را در سطح کشور با مشارکت بیش از یک‌هزار و ٣٠٠ کتابخانه عمومی فراهم کرده که با این گام بزرگ توانسته است از رشد و گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در کتابخانه‌ها بهره‌مند شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: طرح عضویت سراسری و امانت بین کتابخانه ‌ای در ۱۵۲ کتابخانه عمومی استان اصفهان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامرضا یاوری گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با راه اندازی سامانه سامان، در حال حاضر بزرگ ‌ترین بستر همکاری بین کتابخانه‌ای را در سطح کشور با مشارکت بیش از یک‌هزار و ٣٠٠ کتابخانه عمومی فراهم کرده که با این گام بزرگ توانسته است از رشد و گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات برای تحقق زمینه‌های همکاری بین کتابخانه‌‌ای بسیار نظیر فهرست‌نویسی تعاونی، تبادل اطلاعات کتاب‌شناختی، تهیه فهرست‌­های مشترک و امانت بین کتابخانه‌ای استفاده کند.

وی تاکید کرد: همه افراد می‌توانند با ارائه درخواست عضویت خود از طریق سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی به آدرس samanpl. ir ارائه دهند و پس از دریافت کارت عضویت از کتابخانه عمومی مورد نظر خود، از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور که به این سامانه متصل هستند، خدمات دریافت کنند.

یاوری ادامه داد: همچنین افرادی که در حال حاضر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، با مراجعه به کتابخانه محل عضویت و درخواست تغییر عضویت کتابخانه‌ای به عضویت سراسری می‌توانند از خدمات همه کتابخانه‌های عمومی متصل به سامان استفاده کنند.

کسب رتبه‌های اول و دوم شهرستان‌های نجف آباد و شهرضا در کشور

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان افزود: کتابخانه‌های عمومی نجف آباد و شهرضا توجه به عملکرد درخشان خود در زمینه‌های مختلف توانست در بخش پذیرش عضویت سراسری در بین بیش از ۱۳۰۰ کتابخانه کشور، به ترتیب رتبه‌های اول و دوم کشور را از آن خود کنند که این امر زمینه استفاده اعضاء کتابخانه‌های عمومی را از شبکه گسترده ۳۵۰۰ کتابخانه در کل کشور را فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: همکاری‌های بین کتابخانه‌ای یکی از مهم‌ترین شیوه‌های تحقق این تغییر سازنده و مثبت است و می‌‌تواند در سطح محلی، ملی، منطقه‌ای، و بین‌المللی صورت گیرد؛ طرح‌های امانت بین کتابخانه‌ای معمولا موفقیت‌آمیز‌ترین رویکردهای همکاری بین کتابخانه‌ای هستند.

یاوری بیان داشت: در سامانه سامان علاوه بر امکان عضویت سراسری و ثبت نام آنلاین از امکانات دیگری نظیر تمدید مدت امانت منابع و درخواست رزرو منابع اطلاعاتی نیز می‌توان استفاده کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز