خبرگزاری کار ایران

در مجمع عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان مطرح شد؛

تولید محصولات استاندارد و با کیفیت، مهم‌ترین هدف انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۱۹۹

میزان فروش شرکت فولاد مبارکه در سال ۹۲ بیش از ۹۷ هزار ریال بوده که نسبت به سال ۹۱،۳۸ درصد رشد داشته است.

مجمع عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان با حضور جمعی از سهامداران حقیقی و حقوقی و مسوولان این شرکت به منظور بررسی و اتخاذ تصمیم در باره صورت‌های مالی سال ۹۲ در سالن «نقش جهان» سپاهانشهر اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در مجمع عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به سیاست‌های انجمن مبنی بر صادرات فولاد در بازار راکد فعلی و همچنین نیاز ارزی شرکت‌های بخش خصوصی برای تأمین مواد اولیه و قطعات و ماشین آلات به فعالیت‌های انجام شده و موفقیت‌های کسب شده در این بخش گفت: بخشی از موفقیت‌های انجمن در جریان آزاد سازی صادرات محصولات فولادی عبارتند از صدور مجوز صادراتی با محوریت انجمن فقط برای تولید کنندگان محصولات فولادی، دریافت ۳۶۰ هزارتن سهمیه صادراتی در ۳ مرحله برای میلگرد، تیر آهن و ورق فولادی به منظور صادرات بخش خصوصی تا پایان سال ۹۲، آزاد سازی صادرات نبشی و اعطای سهمیه مجدد صادراتی برای واحد‌های تولیدی که از سهمیه تخصیص یافته خود استفاده کامل کنند.

بهرام سبحانی اظهار داشت: یکی از اصلیترین مشکلات صنعت فولاد که خود مسائل عدیده‌ای را بوجود آورده است، عدم توازن در ظرفیت تولید و همچنین قیمت کالا‌ها در هریک از بخش‌های مختلف زنجیره تولید فولاد از سنگ آهن تا محصول نهائی می‌باشد که در این حوزه، انجمن اقدامات مهمی را انجام داده است.

وی طرح مسئله در جلسات مختلف انجمن با معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، دفا‌تر برنامه ریزی تأمین، ‌ توزیع و تنظیم بازار‌، صنایع معدنی و اقتصادی این وزاتخانه، رییس هیئت عامل ایمیدرو، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، بورس کالا، ‌کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، ‌ سازمان توسعه تجارت و اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران، بررسی کار‌شناسی موضوع در جلسه کارگروه فنی - تخصصی فولاد وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور نمایندگان شرکتهای تولید کننده و مصرف کننده کالاهای مختلف زنجیر تولید فولاد را از اقدامات این انجمن در رابطه با مشکلات فولاد مبارکه برشمرد.

سبحانی همچنین در مورد اقدامات انجمن درخصوص اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، تصریح کرد: با توجه به تجربه تلخ واحد‌های فولادی از اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها و با توجه به آسیب پذیری شدید تولید کنندگان فولاد از اجرای فاز دوم این قانون، ‌ انجمن طی مکاتبات و جلسات متعدد با مسئولین ذیربط درخواست کرد که همزمان با افزایش نرخ حامل‌های انرژی برای واحدهای تولید کننده فولاد برنامه‌های جبرانی ویژه‌ای در دستور کار قرار گیرد که خوشبختانه تلاش‌های انجمن در این زمینه نیز منتج به نتیجه شد و گزینه روی میز مسئولین مبنی بر افزایش قیمت انرژی صنایع فولاد همانند پتروشیمی از گزینه‌های اجرایی نهایی دولت حذف شد.
وی با تاکید بر اینکه تولید محصولات استاندارد و با کیفیت یکی از اهداف اعضای انجمن است، اذعان داشت: پیگیری برای تدوین استاندارد اجباری شمش، پیگیری برای تداوم بازرسی‌های استاندارد اجباری محصولات فولادی و مصوبه هیئت مدیره انجمن در خصوص الزام دارا بودن پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای پذیرش عضویت شرکتهای متقاضی عضویت در انجمن از مهم‌ترین اقدامات این انجمن در زمینه تولید استاندارد است.

سبحانی برنامه افزایش ظرفیت تولید فولاد در این شرکت تا سال ۱۴۰۴ را ۲۵ میلیون تن اعلام کرد و ادامه داد: تولید فولاد خام به میزان ۱۰.۳ میلیون تن برای سال ۹۵ و ۱۱.۸ میلیون تن برای سال ۹۷ برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه قرارداد تولید پنج میلیون تن گندله و پنج میلیون تن کنسانتره از معادن سنگ آهن فولاد سنگان خراسان بسته شده است، افزود: سرمایه گذاری در این معدن از طرف فولاد مبارکه ۱۰۰ درصد بوده است.

سبحانی گفت: سرمایه گذاری این شرکت در فولاد هرمزگان، شرکت فنی و مهندسی مبارکه، شرکت معدنی و صنعتی مبارکه و باشگاه فرهنگی و ورزشی فولاد سپاهان به صورت ۱۰۰ درصد بوده است.

مدیر عامل فولاد مبارکه برخی از علمکردهای زیست محیطی این شرکت در سال ۹۲ را نصب و بهره گیری از سیستم‌های پایش لحظه‌ای پارامترهای زیست محیطی شرکت، عقد قرارداد ایجاد شبکه‌های جمع آوری و تصفیه خانه پساب‌های شهرهای مجاور و بهره گیری از آن در فرایند تولید و تصفیه کامل پساب‌های تولیدی مطابق با استانداردهای ملی و بازگردانی بخش از آن به فرایند تولید عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های مالی این شرکت برای سال ۹۳ گفت: افزایش سودآوری و رشد پایدار، افزایش درآمد حاصل از سرمایه گذاری‌ها، افزایش بهره وری منابع و افزایش درآمد حاصل از فروش محصولات با تمرکز با صادرات از برنامه‌های مهم مالی شرکت است.

این مجمع درآمد خالص شرکت در سال گذشته را بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال و سود عملیاتی آن ۳۸ درصد و درآمد ناخالص این شرکت در سال ۹۲ را ۴۱ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

بر اساس گزارش مجمع، ارزش سهام معامله شده فولاد مبارکه در سال گذشته، ۱۹ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۳۸۶ میلیون ریال و ارزش بازار سهام شرکت ۱۵۵ میلیون و ۶۲۸ هزار میلیون ریال اعلام شد.

در این مجمع سود هر سهم برای سال ۹۲ مبلغ ۶۶۰ ریال در نظر گرفته و مقرر شد در سریع‌ترین زمان به سهامداران حقیقی ارائه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز