خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

کسب مهارت مهمترین هدف برنامه‌های اوقات فراغت است

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۸۵۷

باید برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان در طول سال و تصمیم گیری در این خصوص از فروردین ماه فعال شود تابتوان در این مورد بهتر ایفای نقش نمود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مهمترین هدف پرکردن اوقات فراغت جوانان؛ شکل گیری شخصیت و هویت ایرانی اسلامی است ادامه داد: ۲۲ دستگاه اجرایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط با پرکردن اوقاف فراغت جوانان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور در بیست و هفتمین جلسه ی ستاد ساماندهی امور جوانان که با محوریت ساماندهی اوقات فراغت برگزار شد، گفت: امسال برای اولین بار در قالب ستاد ساماندهی جوانان، اوقات فراغت جوانان مورد توجه قرار گرفت و سیاستگذاری و هماهنگی در این خصوص صورت پذیرفت.

وی با اشاره به حضور بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار جوان و نوجوان در استان گفت: هدف از پرکردن اوقات فراغت جوانان؛ شکل گیری شخصیت و هویت ایرانی اسلامی جوانان و کسب مهارت است.

وی در ادامه افزود: برنامه های دستگاه ها باید در قالب سه محور سیاستگذاری یکسان؛ هماهنگی برنامه ها و نظارت بر برنامه ها پیگیری و اجرایی شوند.

زرگرپور به برنامه های آینده ی این ستاد اشاره کرد و افزود: باید برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان در طول سال و تصمیم گیری در این خصوص از فروردین ماه فعال شود تابتوان در این مورد بهتر ایفای نقش نمود.

استاندار اصفهان بر ضرورت وجود یک پرتال و یا یک مرکز اطلاع رسانی برای پرکردن اوقاف فراغت تاکید کرد و افزود: دستگاه ها باید کلیه ی برنامه های اوقات فراغت خود را به آن پرتال انتقال دهند تا خانواده ها بر اساس رشته ی مورد نیاز خود از گزینه های موجود استفاده کنند.

رسول زرگرپور با تاکید بر اینکه اداره کل ورزش و جوانان نیز باید در این پرتال حضور فعال داشته باشد، افزود: این پرتال یک سایت اطلاع رسانی استانی و نه دستگاهی خواهد بود.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه کمیته ی ساماندهی اوقات فراغت باید در همه ی زمان ها فعال باشد، تصریح کرد: این کمیته نباید فقط مربوط به مقطع زمانی خاصی باشد بلکه باید قبل و بعد از فصل اوقات فراغت فعالیت های مربوطه را پیگیری نمایند.

زرگرپور با تاکید بر اینکه عمده ی این فعالیت ها باید به سمت فعالیت های فرهنگی، ورزشی و هنری حرکت کند، افزود: باید در سال جاری نقاط ضعف و قوت مشخص شود تا این فعالیت ها به صورت مستمر ادامه یابد و منسجم تر و کاراتر نسبت به سال قبل انجام گردد.

استاندار اصفهان با اشاره به شعار امسال آموزش و پرورش در موضوع اوقات فراغت با عنوان " هر جوان یک مهارت " گفت: جوانان اگر بتوانند در کنار فعالیت های خود یک مهارت را آموزش ببینند کار بزرگی انجام شده است.

وی از آمادگی سازمان فنی و حرفه ای خبر داد و افزود: این سازمان آمادگی خود را برای آموزش مهارت ها با همه ی امکانات در این زمینه اعلام نموده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز