خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

طرح ساماندهی پژوهش سراهای دانش آموزی استان باید مورد توجه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۶۷۸

سطحی نگری و سطحی آموزی در مسائل زندگی، جامعه را در بلندمدت زمین‌گیر خواهد کرد و باید اندیشیدن درست در جامعه نهادینه گردد.

رسول زرگرپور گفت: تربیت انسان های مومن، پرسشگر، فکور و خلاق از اهداف تشکیل پژوهش سراهای دانش آموزی است و اگر برنامه ریزی درستی صورت گیرد، این مراکز محلی برای تربیت دانشمندان و محققان آینده خواهد بود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور در نود و ششمین جلسه ی شورای آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با توجه به رویکردی که در قانون بودجه ی سال ۹۳ آمده است می توان استنباط کرد که بند ۳ ماده ی ۱۳ قانون شوراهای آموزش و پرورش رفع اشکال و اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مصوبه، ادامه و رفع اشکال از مصوبات قبلی است و مصوبه ی جدیدی نخواهد بود، تصریح کرد: اجرای این قانون در جهت کاستن از مشکلات مالی آموزش و پرورش بسیار مفید و موثر خواهد بود.

رسول زرگرپور به تفاهم نامه ی اداره کل آموزش و پرورش با شورای اسلامی استان اشاره کرد و افزود: مفاد این تفاهم نامه مورد تایید قرار گرفته است ولی لازم است با توجه به مقتضیات استان، بررسی بیشتری صورت گیرد و در جلسه ی آتی شورای آموزش و پرورش استان جهت طرح و تصویب مطرح گردد.

استاندار اصفهان اظهار داشت: ‌ با توجه به طرح جایگزینی الگوی محفوظ محور به الگوی مفهوم محور، طرح ساماندهی پژوهش سراهای دانش آموزی استان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و افزود: سطحی نگری و سطحی آموزی در مسائل زندگی، جامعه را در بلند مدت زمین گیر خواهد کرد و باید اندیشیدن درست در جامعه نهادینه گردد.

وی در ادامه اضافه کرد: در بلند مدت اگر شخصی دارای تفکر درست باشد مسائل مهم علمی را نیز درک خواهد کرد.

رسول زرگرپور تربیت انسان های مومن و معتقد به اخلاق اسلامی، پرسشگر، فکور و خلاق، کارآفرین و همچنین هدایت و راهنمایی دانش آموزان در جهت علایق و استعداد آنان را از اهداف تشکیل این پژوهش سراها عنوان کرد.

وی از فعالیت ۲۱ پژوهش سرا درسطح استان در جشنواره های مختلف از جمله خوارزمی، جابربن حیان و المپیادها و همایش های علمی و مسابقات آزمایشگاهی و… خبر داد.

استاندار اصفهان از ظرفیت های بالای این استان در حوزه ی صنعتی و علمی پژوهشی به عنوان گنج بزرگ یاد کرد و افزود: اختصاص ۴ درصد از بودجه ی دانشگاهی به پژوهش با ظرفیت های این استان هیچ گونه سنخیتی ندارد و باید این مقدار یک عدد دورقمی شود.

زرگرپور در ادامه افزود: باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری بر دانش محوری، آموزش و پرورش نیز باید از این گنجینه علمی استان حداکثر استفاده را ببرد.

وی با بیان اینکه شهرک های علمی و تحقیقاتی محلی برای تبدیل علم به ثروت است، اظهار داشت: دانش آموزان باید از این مکان ها بازدید کنند و این افراد می توانند در این بازدیدها با ذهن خلاق خود، ایده بگیرند و با ایجاد جرقه ای در آنان به دانشمندان فردا تبدیل شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید درس های تئوری در آموزش و پرورش کاهش یابد، افزود: باید به افزایش مفاهیم در دانش آموزان کمک کنیم.

استاندار اصفهان در پایان گفت: اگر برنامه ریزی درستی در خصوص پژوهش سراها صورت گیرد، تولیدات این مراکز، دانشمندان و محققان خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز