خبرگزاری کار ایران

از بانوان دارای حجاب برتر در شهرداری شاهین شهر تقدیر شد

شهردار شاهین شهر: حجاب عاملی برای مبارزه با استکبار است

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۷۰۰

حجاب صدفی است که از گوهر وجودی زن محافظت می‌کند و باعثابهت زن می‌شود.

شهردار شاهین شهر در اولین همایش عفاف و حجاب بانوان شهرداری گفت: بانوان شاغل در شهرداری فرا‌تر از دستورالعمل‌های اداری در بحثحجاب و عفاف اقدام می‌کنند و این باعثافتخار و سربلندی مدیران شهرداری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ علی اصغر ذاکری ادامه داد: حجاب قبل از اسلام برگرفته از تفکر و نیاز معنوی مردم بوجود آمد و در زمان اسلام و بعد از آن رونق پیدا کرد و امروز به عاملی برای مبارزه با استکبار تبدیل شده است.

وی هدف از برگزاری این جلسه را تشویق و ترغیب بانوان در استفاده از حجاب بر‌تر اعلام کرد و بیان داشت: ایجاد سلامت روحی و روانی در میان بانوان، تشکیل و تحکیم نهاد خانواده و رفع رذایل اخلاقی در جامعه را آثار حفظ‌شان و رعایت حجاب دانست و افزود: حجاب صدفی است که از گوهر وجودی زن محافظت می‌کند و باعثابهت زن می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر نیز استفاده از چادر را بهتر از مانتو اعلام کرد و گفت: در پوشش چادر و مانتو حجاب رعایت می‌شود اما چادر حجاب بر‌تر است زیرا به نحو بهتری اندام را پوشش می‌دهد و نماد و مظهر ملی ایران است.

حمیدرضا مقدسی افزود: زن و مرد در قرآن همواره در کنار هم قرار داشته‌اند و حتی برخی مواقع زنان بیشتر مورد توجه بوده‌اند اما این تساوی دلیلی بر تشابه ایشان نیست.

وی زن و مرد را مکمل هم دانست و گفت: مسلم است هر یک از این دو توانایی‌های منحصر به فردی دارند اما تربیت انسان مهم‌ترین وظیفه‌ای است که بر عهده زنان قرار گرفته است.

وی در خصوص مقام و شخصیت زنان بیان داشت: هر چیز گران بهایی را در لفافه‌ای می‌پیچیم و از آن نگهداری می‌کنیم، مقام و شخصیت زن نیز چنان والاست که باید در حفاظی مطمئن نگهداری شود.

وی خواستار حضور فعالان فرهنگی در پیشگیری از احساسات و انگیزه‌هایی که باعثتشویق بانوان به بی‌حجابی می‌شود گردید.

نرگس السادات موسوی تنها بانوی عضو شورای اسلامی شاهین شهر ضمن تقدیر از شهردار به علت این نوع تشویق بانوان شاغل در شهرداری گفت: خدا را شاکریم که بانوان شاغل در شهرداری به بهترین نحو ممکن علاوه بر حفظ شأن، منزلت و پوشش مناسب کلیه وظایف خود را به طور کامل انجام می‌دهند.

وی خواستار رعایت شئون و موازین اسلامی از سوی آقایان نیز شد. موسوی اظهار امیدواری کرد سال آینده تمام بانوان شاغل در شهرداری از حجاب بر‌تر استفاده نمایند. در پایان با اهدای لوح از بانوان شاغل در شهرداری که از حجاب بر‌تر(چادر) استفاده می‌کنند، تقدیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز