خبرگزاری کار ایران

معاون درآمدهای مالیاتی اداره مالیات اصفهان:

مهلت تسلیم اظهارنامه های مالیاتی مودیان تا۳۱ تیرماه

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۶۷۷

از این پس تمامی مودیان مالیاتی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی باید تمامی اطلاعات مربوط به معاملات خود را از طریق الکترونیکی به اداره مالیات ارسال کنند.

معاون درآمد‌های مالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه گروه‌های زیادی ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی الکترونیکی خود را هنوز ارسال نکرده‌اند، افزود: خیریه‌ها، رسانه‌ها، فعالان صنایعی دستی و صادر کنندگان محصولات کشاورزی از جمله این‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، عباس مزیکی، با بیان اینکه اطلاعات تمامی معاملات باید الکترونیکی به این اداره ارسال شود اظهار داشت: این کد به نام هر فعال اقتصادی ثبت می‌شود و اطلاعات مبادلات وی را در اختیار این اداره قرار می‌دهد.

وی با عنوان اینکه کد اقتصادی باعثبرقراری خدمات الکترونیکی بین فرد و اداره مالیات می‌شود تا فرد مجبور به مراجعه به این اداره نشود گفت: فعالان اقتصادی توجه کنند که این کد نوعی اطلاعات شخصی است و نباید فرد دیگری از آن اطلاع پیدا کند چرا که تبعات منفی خاص خود را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فرصت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی مودیان فقط تا پایان تیرماه است و طبق قانون این مدت قابل تمدید نیست؛ درباره اجرای ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم اظهار داشت: براساس این ماده قانونی تمامی مودیان مالیاتی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی باید تمامی اطلاعات مربوط به معاملات خود را از طریق الکترونیکی به اداره مالیات ارسال کنند.

مزیکی با اشاره به اینکه مدت ارسال اطلاعات معاملاتی مودیان در سال جاری تا ۵ مهرماه است اظهار داشت: فرصت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی مودیان فقط تا پایان تیرماه است و طبق قانون این مدت قابل تمدید نیست.

رئیس اداره حقوقی امور مالیاتی استان نیز با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۹۰ قانون مدنی صحت معاملات مشروط به آن است که معاملات مشروع باشد و دراین زمینه فاکتور سازی در راستای فرار مالیاتی آن معامله را محکوم به بطلان می‌کند گفت: با حساب سازی و فاکتورسازی جعلی در استان به شدت برخورد خواهیم کرد.

حسین تاجمیرریاحی، بیان داشت: عده‌ای افراد سودجو اقدام به نوشتن فاکتور‌های معاملاتی و حساب سازی در دفا‌تر خود کرده‌اند که در حقیقت آن معامله صورت نگرفته و فقط هدف آنان فرار مالیاتی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز