خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس ستاد دیه کشور اعلام کرد:

بیش از ۴ هزار زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های کشور وجود دارند

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۵۴۰

صدور سالانه ۵۰۰ میلیون برگه قبض جریمه نشانه افزایش بی‌قانونی در ایران است.

نایب رئیس ستاد دیه کشور در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمداستان اصفهان که در محل هتل آسمان برگزار شد، با اشاره به آمار مرگ و میر ناشی از حوادثکار طی یک سال گذشته، اظهار داشت: در یک سال گذشته یک هزار و ۹۹۰ نقر در این حوادثجان باختند.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ علی‌اکبر یساقی به وجود بیش از ۴ هزار زندانی فعال اقتصادی در زندان‌های کشور اشاره کرد و افزود: چنانچه قانونمندی ترویج یابد، دیگر شاهد اینگونه حوادثو اتفاقات نخواهیم بود.

نایب رئیس ستاد دیه کشور تصریح کرد: در کشور ایران آنطور که باید به قانون احترام گذاشته نمی‌شود و بی‌قانونی بیشتر از قانونمداری به چشم می‌خورد، چنانکه صدور سالانه ۵۰۰ میلیون برگه قبض جریمه، مصداقی بر این مدعاست.

یساقی با بیان اینکه امروزه به دنبال سهل‌انگاری یک نفر در جامعه افراد زیادی باید تاوان بپردازند، متذکر شد: برای مثال در یک حادثه رانندگی چندین خانواده درگیر یک حادثه می‌شوند.

وی با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای، ادامه داد: براساس این آمار سالیانه ۲۳ هزار نفر در این نوع حوادثجان خود را از دست می‌دهند.

نایب رئیس ستاد دیه کشور با اشاره به ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌های سراسر کشور گفت: سالانه بیش از ۱۰ میلیون پرونده به مراکز دادگستری وارد می‌شود که این امر بیانگر ازدیاد بی‌قانونی در کشور است و باید این امر اصلاح شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز