خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره کار شهرستان فلاورجان تاکید کرد:

راه اندازی شورای کشف استعدادهای اشتغالزا در فلاورجان

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۱۲۵

با حضور نمایندگانی از صندوق مهر امام رضا، سازمان فنی و حرفه‌ای استان اصفهان و وزارت کار در سال جاری استعداد‌های اشتغال‌زا فلاورجان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فلاورجان با اشاره به اینکه تعداد افرادی که در این شهرستان موفق به کسب شغل شده‌اند درسال ۹۲ برابر یک هزار و ۴۲۹ نفر و درسال ۹۳ تاکنون نیز ۲۷۳ نفر بوده‌اند گفت: امسال هیئتی با حضور نمایندگانی ازصندوق مهر امام رضا، سازمان فنی و حرفه‌ای استان اصفهان و وزارت کار تشکیل می‌شود تا استعداد‌های منطقه مورد ارزیابی قراردهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، اکبرتوحیدی‌نیا، افزود: طبق گزارش دریافتی از سامانه رصد اشتغال کشور در سال ۹۲ برابر ۴ هزار و ۱۹۵ شغل و در ۳ ماه نخست سال ۹۳ نیز ۱۷۸ شغل در شهرستان فلاورجان ایجاد شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فلاورجان تصریح کرد: توزیع اشتغال ایجاد شده در زمینه‌های خدمات، صنعت، کشاورزی و مسکن بوده است.

وی اضافه کرد: براساس گزارش دریافتی از سامانه رشد اشتغال در سال ۹۲،۲ هزار و ۸۶ شغل در زمینه خدمات، یک هزار و ۱۹۶ شغل در زمینه صنعت، ۸۵۰ شغل در بخش کشاورزی و ۶۳ شغل در زمینه مسکن در شهرستان فلاورجان ایجاد شده است.

توحیدی‌نیا، در خصوص اشتغال ایجاد شده در ۳ ماه نخست سال ۹۳ در این شهرستان گفت: در زمینه خدمات ۳۴ شغل، صنعت ۱۱۰، کشاورزی ۳۰ و در بخش مسکن تاکنون ۴ شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش نرخ بیکاری داشته‌ایم، ادامه داد: با یک مقایسه اجمالی ۳ ماه نخست سال گذشته با ۳ ماه نخست سال ۹۳ می‌توان دریافت که تعداد اشتغال ایجاد شده در شهرستان کاهش چشمگیری داشته است و این سبب افزایش نرخ بیکاری شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فلاورجان تاکید کرد: البته قابل ذکر است که تاکنون اعتبارات مربوط بخش اشتغال ابلاغ نشده است و در صورت اختصاص اعتبارات نرخ اشتغال استان به طور حتم بالا خواهد رفت.

وی افزود: همچنین تعهد اشتغال امسال به دلیل اینکه تعداد زیادی از آن هنوز در سامانه رشد اشتغال ثبت نشده است، تا کنون توزیع شهرستانی نشده که در صورت توزیع شهرستان، ادارات شهرستان اقدام به انجام تعهدات خود می‌کنند.

توحیدی‌نیا گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با حضور رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، فرماندار، مدیرکل کار و نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص رفع مشکل اشتغال در شهرستان فلاورجان تشکیل شد که از نتایج این جلسه، تشکیل یک هیئت ۳ نفره با حضور نماینده از صندوق مهر امام رضا، سازمان فنی و حرفه‌ای استان و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بود تا استعدادهای منطقه را به ویژه در بخش گلخانه‌ای مورد ارزیابی قرار دهند و پتانسیل شهرستان را با توجه به خشکسالی‌های پیاپی مشخص کنند و سبب ایجاد اشتغال در شهرستان شود.

وی در خصوص میزان مهاجرت در شهرستان فلاورجان گفت: با توجه به نزدیکی شهرستان فلاورجان به مرکز استان بسیاری از افراد ساکن در اصفهان روزانه به این شهرستان مهاجرت کرده و خارج می‌شوند همچنین تعداد افاغنه ساکن در این شهرستان که تاکنون ثبت نشده باشد زیاد هستند به همین سبب نمی‌توان آمار دقیقی از مهاجرت در این شهرستان اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز