خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان تاکید کرد:

ضرورت ایجاد مرکز تفریحی ویژه برای معلولین دراصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۶۵۵

ازآنجا که در شهرها زیرساخت‌های خاصی برای معلولان طراحی نشده و تردد درشهر برای این قشر با دشواری همراه است، لازم است تا دراین زمینه تمهیداتی در نظر گرفته شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان بر ضرورت ایجاد مراکز تفریحی ویژه معلولین در شهر اصفهان تاکید کرد و گفت: در حال حال حاضر برای اقشار مختلف اعم از بانوان، کهنسالان جامعه، کودکان، نوجوانان و… مراکز تفریحی ویژه‌ای با عناوین باغ‌های بانوان، باغ تجربه، جزیره بازی و… در شهر راه اندازی شده اما متاسفانه بعضا از توجه به معلولین باز مانده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مهدی بقایی با اشاره به وجود حدود ۲۴۰ هزار معلول در استان، تصریح کرد: از آنجایی که در شهر‌ها زیرساخت‌های خاصی برای معلولان طراحی نشده و تردد در شهر برای این قشر با دشواری همراه است، ‌ گاه گمان می‌کنیم تعداد این افراد اندک است لذا از برنامه ریزی برای آن‌ها صرف نظر می‌کنیم.

وی بیان داشت: ناتوانان جسمی، معلولان و جانبازان عزیز، قشری از جامعه هستند که همانند سایرین، نیازمند امکانات و خدمات تفریحی بوده و تجربه نشان داده است هرگاه به این گروه توجه کافی شود، در عرصه‌های مختلف همچون ورزش، فعالیت علمی و… خوش می‌درخشند.

بقایی یادآور شد: در ایجاد مرکز تفریحی ویژه معلولین باید به نحوه طراحی و معماری فضا، سهولت تردد، ایجاد امکانات و خدمات خاص و برنامه ریزی فعالیت‌های تفریحی مناسب در راستای نشاط و توانمندسازی هرچه بیشتر این قشر توجه کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به فصل تابستان و دغدغه خانواده‌ها در غنی سازی اوقات فراغت اعضای خود، عنوان کرد: جامعه معلولین به دلیل محوددیت حسی و حرکتی خود امکان استفاده بهینه از مراکز عمومی شهر را ندارند از این رو باید ضمن تامین مراکز ویژه تفریحی و آموزشی، با همکاری دستگاه‌های ذی ربط همچون بهزیستی، برنامه جامعی برای پر کردن اوقات فراغت این قشر تهیه و اجرا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز