خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال تاکنون؛

۵ هزار متخلف نصب پمپ غیر اصولی آب در اصفهان شناسایی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۴۱۴

نزدیک به ۵ هزار نفر در اصفهان شناسایی شدند که اقدام به نصب غیر اصولی پمپ برای شبکه آبرسانی کرده اند که تاکنون اخطار های لسانی به این افراد از سوی شرکت آبفای استان داده شده است که در صورت ارتکاب مجدد به این کار آب این افراد قطع می شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۵ هزار نفر در اصفهان شناسایی شدند که اقدام به نصب غیر اصولی پمپ برای شبکه آبرسانی کرده اند اظهار داشت: تاکنون به این افراد تذکر لسانی داده شده و در صورت تکرار آب این منازل قطع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مجتبی قبادیان، بیان داشت: در صورتی که افراد مذکور اقدام به نصب اصولی پمپ کنند مجددا آب این منازل وصل می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: در تمام مناطق ۵ گانه شهر اصفهان شاهد این گونه تخلفات هستیم به طوری که نمی‌توان اذعان داشت که در یک منطقه تعداد متخلفان بیشتر است.

وی با بیان اینکه در صورت عدم صرفه‌جویی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد شرکت آب و فاضلاب اصفهان مجبور به قطع آب در ساعاتی از روز می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر قطعی آبی صورت نگرفته و اگر هم در برخی از نقاط سطح شهر گزارشات مردمی در این خصوص داریم به دلیل افت شدید فشار آب است.

قبادیان گفت: شرکت آب و فاضلاب اصفهان با در نظر گرفتن پدیده خشکسالی در استان، ترویج و آموزش چگونگی مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار داده که نتیجه این امر روند کاهش مصرف آب بوده است.

وی اضافه کرد: کاهش مصرف سرانه آب در بخش مسکونی باید در استان اصفهان ادامه داشته باشد چرا که مصرف سرانه مطابق با استاندارد صنعت آب کشور در بخش مسکونی ۱۵۰ لیتر در روز است در حالیکه هر اصفهانی ۱۶۰ لیتر در روز آب مصرف می‌کند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: در شرایط فعلی میزان آب قابل استحصال در اختیار مردم و میزان مصرف آب در حدود ۳ متر مکعب در ثانیه کمبود داریم یعنی به عبارتی میزان آب موجود جوابگوی مصرف در شرایط فعلی را ندارد.

وی بیان داشت: با همین روند مصرف، خشک شدن رودخانه زاینده رود و کاهش شدید آب دهی چاه‌های فلمن از حدود ۳ تا ۴ هزار لیتر در ثانیه به حدود ۱۵۰ لیتر کاهش یافته است.

قبادیان اظهار داشت: به دلیل کمبود آب مخازن ذخیره که وظیفه ذخیره‌سازی و تامین آب را بر عهده دارد در طول شبانه‌روز با افت ارتفاع آب روبرو شده که نمی‌تواند فشار لازم را در بسیاری از خطور تامین کند.

وی افزود: به عنوان مثال در برخی از ساعات شبانه روز ارتفاع آب مخازن به زیر یک متر هم رسیده و این درحالی است که با افزایش درجه حرارت میزان مصرف آب به شدت افزایش می‌یابد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بیان داشت: از آنجائی که لوله‌های خروجی آب با قطر ۱۴۰۰ میلی متر است و چون فشار آب خوب نیست سبب انتقال آب نمی‌شود و همین سبب شده که مردم تصور کنند آب قطع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز