خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خبر داد:

کشف ۸۵ شیء عتیقه قدیمی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۴۹۱

۸۵ شیء عتیقه قدیمی مربوط به دوران باستان در دو عملیات ویژه مأموران این فرماندهی کشف و سه نفر دستگیر شدند

رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان لنجان استان اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در زمینه نگهداری و خرید و فروش اشیاء عتیقه و تاریخی فعالیت دارد موضوع را به صورت ویژه در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار دادند.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ مصطفی صادقیان افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات گسترده و کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات حساب شده وارد منزل این شخص شده که در بازرسی از محل تعداد ۸۲ شیء عتیقه قدیمی و تاریخی مربوط به دوران باستان کشف شد.

وی اذعان کرد: اشیای کشف شده شامل سکه‌های قدیمی، قابلمه مسی قدیمی، اسفندان، کاسه دارای نقوش، یک عدد مجسمه قدیمی از جنس برنج، ظروف و بشقاب و چند کاسه دیگر که بخشی از آن به علت قدیمی و زیر خاکی بودن از بین رفته بود، هستند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان افزود: همچنین در عملیاتی دیگر مأموران پلیس مرکز استان اصفهان نیز حین گشت زنی در پایانه مسافربری به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک شده و در بازرسی از آن سه آفتابه مسی قدیمی و مقادیری سنگ‌های قدیمی آبی رنگ با رگه‌های طلایی را کشف کردند.

صادقیان با بیان اینکه در این عملیات‌ها سه نفر شناسایی و دستگیر شدند تصریح کرد: در این رابطه کارشناس میراثفرهنگی از اموال کشف شده بازدید به عمل آورده و قدیمی بودن آن‌ها را مورد تایید قرار داد که پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی تمامی آن‌ها به اداره میراثفرهنگی استان تحویل داده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز