خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان عنوان کرد:

بانک مرکزی برای بدهکاران ارزی و ریالی تفکیک قائل شود / اعزام هیات تجاری اصفهان به ترکیه به زودی

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۶۶۱

بانک مرکزی باید برای دریافت کنندگان تسهیلات ارزی و ریالی تفکیک قائل شود چرا که بسیاری از تسهیلات ریالی در سایر بازارها صرف شده است.

رییس کمیسیون تجارت اتاق اصفهان با شاره به اینکه بانک مرکزی تفکیک بدهکاران ارزی و ریالی برای همه بانکهای عامل لحاظ کند گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته بدهکاران ارزی و ریالی در یک جایگاه قرار می گرفتند و با قرار گرفتن در لیست معوقات بانکی از دریافت تسهیلات بانکی محروم بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، «جعفر ذره بینی» در سومین جلسه کمیسیون تجارت اتاق اصفهان با اشاره به صدور بخش نامه بانک مرکزی برای چهار بانک عامل که بدهکاران ریالی و ارزی را از یکدیگر جدا کنند افزود: برخی از واحدهای صنعتی از صندوق ذخیره ارزی که امروز به عنوان صندوق توسعه ملی نامگذاری شده، تسهیلاتی با هدف توسعه و ایجاد واحدهای صنعتی دریافت کردند و بر اساس افزایش نرخ ارز طی سه سال گذشته با مشکلاتی در پرداخت این تسهیلات روبرویند.

وی تصریح کرد: متاسفانه دریافت کنندگان تسهیلات ارزی در کنار دریافت کنندگان تسهیلات ریالی قرار گرفتند این در حالیست که باید بین این دو را تفاوت قایل شد زیرا تسهیلات ارزی با هدف خرید ماشین آلات و تجهیزات دریافت شده و بسیاری از تسهیلات ریالی در سایر بازارها صرف شده است.

وی از بانک مرکزی خواست که بخش نامه تسهیلات ارزی را برای همه بانکها یکسان صادر کنند تا فعالان اقتصادی که از سایر بانکها تسهیلات ارزی دریافت کردند بتوانند از این بخش نامه استفاده کنند.

ذره بینی؛ در بخش دیگری از سخنان خود به اعزام هیات تجاری و گمرکی استان اصفهان به ترکیه با هدف بررسی وضعیت گمرکات این کشور و افزایش سطح تعاملات تجاری استان اصفهان با این کشور خبر داد.

«علی صفرنورالله» عضو کمیسیون تجارت گفت: سرمایه گذاری در سایر استان ها بیشتر از استان اصفهان شده و باید عامل آن ریشه یابی شود.

وی خواستار بررسی عوامل رشد سرمایه گذاری در سایر استانها شد و گفت: ایجاد وفاق و همدلی در بین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی می تواند در این راستا موثر باشد.

«سعید ابراهیمی» مدیر امور بین الملل اتاق اصفهان سیاست گذاری گمرکات ایران را با سیاست گذاری گمرک ترکیه بویژه استانبول را قابل مقایسه ندانست و گفت: یکی از گمرکات ترکیه به اندازه کل گمرکات ایران ورودی و خروجی دارد و حجم خروجی گمرک ترکیه و اقلم کردستان عراق قابل مقایسه با گمرک پرویزخان و شلمچه ایران با عراق نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز