خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان اعلام کرد:

" سهم من از فرهنگ نصف جهان چیست؟ " شعار امسال شهرداری اصفهان شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۶۲۷

با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در شعار سال ۹۳ فرهنگ را محور تمامی امور قرار داده اند، شهر داری اصفهان " سهم من از فرهنگ نصف جهان چیست؟ " را به عنوان شعار امسال شهرداری در نظر گرفته است.

شهردار اصفهان در مراسم پرده برداری از شعار شهرداری اصفهان در سال ۹۳ گفت: نامگذاری سالها از سوی مقام معظم رهبری بدین منظور انجام می شود که یک شعار به عنوان هدف و محور فعالیت تمامی سازمان ها و ارگان ها از جمله شهرداری مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ سید مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به اینکه نامگذاری سال باید در ابعاد مختلف به اجرا درآید، اظهار داشت: در همین راستا با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در شعار سال ۹۳ فرهنگ را محور تمامی امور قرار داده اند، شهر داری اصفهان " سهم من از فرهنگ نصف جهان چیست؟ " را به عنوان شعار امسال شهرداری در نظر گرفته است.
سقائیان نژاد اذعان داشت: شعار شهرداری اصفهان در راستای اجرایی و کاربردی کردن شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی انتخاب شده است.
شهردار اصفهان با اشاره به ارتباط فرهنگ و دین ادامه داد: برخی تصور می کنند دین جز مولفه های فرهنگ است در حالی که بر اساس فرهنگ زیر مجموعه دین اسلام محسوب می شود دینی که مجموعه آورده های خالق برای مخلوق است.
سقائیان نژاد تاکید کرد: آبشخور ما در چارچوب فرهنگ، اسلام است چرا که اسلام فرامینی را برای ما جاری کرده است.
وی افزود: فرهنگ به معنای تفکر، قانون، سلوک، احترام به دیگران، رفتار، عطوفت، وحدت، احترام به حقوق دیگران، وجدان، قیام، صرفه جویی، شکرگزاری، آرامش، عبادت و غیره است بنابراین تمام تفکراتی که تشکیل دهنده افکار، رفتارو کردار ما است در فرهنگ خلاصه می شود که برگرفته از دین اسلام است.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه تمامی کارهای اجتماعی، عمرانی، اقتصادی که در شهر انجام می شود از دیدگاه فرهنگ است، گفت: اگر به فرهنگ در فعالیت های شهر اهمیت داده نشود تمامی اقدامات ابتر است از این رو در مدیریت شهری تاکید شده که همه فعالیت ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد.
وی با اشاره به کلمه " نصف جهان " در شعار امسال شهرداری تصریح کرد: با توجه به اینکه اصفهان منظر جهانی دارد و تمدن ایران محسوب می شود و البته قرار است برای آینده تمدن سازی کند بنابراین این فرهنگ باید به خارج از اصفهان و حتی خارج از مرزهای کشور تسری یابد.
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: کلمه نصف جهان منظر جهانی را تعریف می کند بنابراین امیدواریم فرهنگ اصفهان بتواند فرهنگ جهانی و ارتباطات ملی و بین المللی را تحت الشعاع قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز