خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در گردهمایی شورای فرهنگ عمومی استان تأکید کرد:

شورای فرهنگ عمومی با کار پژوهشی فاصله بین ایده‌ها و شرایط را کم کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۵۸۱

به عنوان مسئولان این نظام و دولت اگر فرهنگ را نشناسیم، ممکن است تصمیم های درستی اتخاذ ننماییم. در دهه چهارم انقلاب به عنوان دهه پیشرفت و عدالت، بدون فراهم نمودن بسترهای مناسب فرهنگی امکان توسعه وجود نخواهد داشت.

استاندار اصفهان در گردهمایی شورای فرهنگ عمومی استان که با موضوع تبیین جایگاه فرهنگی اسلام وبا حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور وامام جمعه اصفهان برگزار شد، بر گسترش بسترهای فرهنگی تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به شروع دهه چهارم انقلاب به عنوان دهه پیشرفت و عدالت، ‌فرهنگ جایگاه ویژه ای یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور؛ تصریح کرد: به عنوان مسئولان این نظام و دولت اگر فرهنگ را نشناسیم، ممکن است تصمیم های درستی اتخاذ ننماییم. در دهه چهارم انقلاب به جای رشد و توسعه، ‌از پیشرفت و عدالت استفاده شد و رنگ فرهنگی وارزشی آن بسیار قوی تر گردید.

وی با تأکید بر اینکه توسعه بدون فرهنگ به جایی نمی رسد، ادامه داد: اگر بسترهای مناسب فرهنگی وجود نداشته باشد، توسعه ناقص است. فرهنگ به عنوان عنصر هویت بخش جامعه بوده و موجودیت یک جامعه به فرهنگ آن بستگی دارد و همچنین به عنوان یکی از مؤلفه های پیشرفت جامعه مطرح است.

وی با تأکید بر اینکه در هر مقطعی ممکن است فرهنگ نیاز به ارتقاء، تغییر و یا اصلاح داشته باشد، ‌ بیان داشت: با عنایت به فرمایشات امام راحل(ره) مجلس، ‌ملت و متفکران متعهد باید موضوع فرهنگ را جدی بگیرند. اصفهان مرکز تمدن شیعه، پایتخت تمدن و فرهنگ اسلامی با مردمی متدین، ‌شهادت طلب و ولایتمدار، شهر خردو دانایی و تدین است؛ به همین نسبت در مسائل فرهنگی نیز باید از آن انتظار داشت.

وی گفت: استانی با ۱۱ درصد شهدا و‌۱۱ درصد جانبازان کشور و همچنین ۴۰۰ فرمانده شهید دوران دفاع مقدس، ‌ باید به عنوان الگو مطرح باشد و باوجود زحمات فراوان، وضعیت فرهنگی هنوز از شرایط ایده آل مدنظر فاصله دارد.

استاندار اصفهان اظهار داشت: فاصله‌ای بین ایده‌ها و شرایط وجود دارد و وظیفه شورای فرهنگ عمومی این است که با انجام کارهای پژوهشی وعلمی و پروژه های مطالعات عمیق و دقیق در کوتاه ترین زمان ممکن این فاصله را کم کند.

آیت الله طباطبایی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان ضمن انتقاد از پرداختن به معلولها به جای علت ها در مباحثفرهنگی خواستار ریشه یابی و علت یابی پدیده های مخرب فرهنگی و برنامه ریزی جهت اصلاح ساختارهای فرهنگی شد.

شاهمرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز در این گردهمایی، ‌این شورا را جامع ترین شورای کشوردانست و افزود: دغدغه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بحثفرهنگ است و بهترین محل برای پرداختن به مسائل فرهنگی با توجه به حضور نخبگان, متفکرین و متخصصین می تواند در هر استان, شورای فرهنگ عمومی باشد.

گفتنی است؛ چهارشنبه ۲۸ خرداد ماه نیز حجت الاسلام والمسلمین شاهمرادی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور در دفتر استاندار اصفهان با ایشان دیدار و گفتگو نمود. که در این دیدار دغدغه ها و اولویت های فرهنگی کشور و استان مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز