خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خطاب به وزیر نیرو:

برداشت های غیر مجاز آب در بالادست زاینده رود را مدیریت کنید

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۰۷۹

بر اساس گزارش اداره هواشناسی، میزان بارش در فصل بهار درحد انتظار نبوده و این مسئله کاهش حجم آب در سرشاخه‌ها را موجب شده که در صورت تداوم برداشت غیرمجاز آب وضعیت بحرانی‌تر خواهد شد.

استاندار اصفهان در جلسه شورای مدیریت بحران استان، ‌ رسیدگی به برداشت های غیر مجاز آب در بالادست را با توجه به شرایط موجود امری حیاتی و ضروری دانست و ادامه داد: با توجه به مشکل کمبود آب شرب مردم استان، ‌ از وزیر نیرو می خواهیم تا مسئله برداشت های غیرقانونی از آب زاینده رود در بالادست را پیگیری و با آن برخورد نماید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور، ضمن انتقاد از برداشت های غیر مجاز از آب زاینده رود در بالادست خواستار رسیدگی به این مسئله شد واظهار داشت: بر اساس گزارش اداره هواشناسی، میزان بارش در فصل بهار درحد انتظار نبوده و این مسئله کاهش حجم آب در سرشاخه‌ها را موجب شده که در صورت تداوم برداشت غیرمجاز آب وضعیت بحرانی‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصفهان با فقر آب‌های زیرزمینی روبرو است و عمق چاه‌ها حتی به ۲۷۰متر هم رسیده است، افزود: متولیان مسئله آب باید جدی تر به این بحران رسیدگی کنند.

مدیرارشد استان خواستاررسیدگی فوری وزیر نیرو به مسئله برداشت های غیرمجاز آب زاینده رود در بالادست شد و پیگیری این موضوع را حائز اهمیت دانست و از آحاد مردم خواست تا با صرفه جویی ۲۵ درصدی به حل مشکل آب در تابستان کمک نمایند.

استانداراصفهان با اشاره به اینکه با توجه به افزایش مصرف آب شرب درفصل تابستان، صرفه جویی، ‌کنترل مصارف و کنترل نشتی‌ها ضرورت دارد ادامه داد: اصلاح الگوی مصرف آب مسئله ایست که باید به مدد رسانه ها و صدا و سیما از طریق تبلیغات، ‌ ساخت کلیپ وفیلم و در قالب آموزش به کودکان و نوجوانان، ‌ فرهنگ سازی شود.

زرگرپور بار دیگر تأکید کرد: صرفه جویی ۲۵ درصدی در مصرف آب توسط مردم و کلیه دستگاه های اجرایی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. در صورت عدم صرفه جویی ۲۵ درصدی دستگاه های اجرایی در مصرف آب، مدیران مالی و ذیحسابان حق پرداخت مبالغ اضافه را نخواهند داشت.

استاندار اصفهان؛ در پایان با بیان اینکه بحران ها پدیده هایی بسیار پیچیده و گوناگون هستند، اظهار داشت: وظیفه ی مدیریت بحران به حداقل رساندن آسیب ها و دستیابی به راه حل معقول برای برطرف کردن شرایط غیر عادی است به گونه ای که منابع و ارزشهای اساسی حفظ و تأمین گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز