خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان؛

شورای شهر باید برای شهر بودجه آفرینی کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۵۴۱

شورای شهر باید برای شهر بودجه آفرینی کند و مرتفع شدن مشکلات مردم شهر را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار با شهردار، معاونین و اعضای شورای شهر شاهین شهر بر همدلی شورای اسلامی و شهرداری تأکید کرد و گفت: شوراهای اسلامی یکی ازنعمت های جمهوری اسلامی ایران است که امور مردم به خودشان واگذار شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد شوراهای اسلامی شهر را عقل منفصل و اتاق فکر شهر دانست و تصریح کرد: شورای شهر باید برای شهر بودجه آفرینی کند و مرتفع شدن مشکلات مردم شهر را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اصلاح سبک زندگی اشاره و خاطر نشان کرد: در قوانینی که برای ساخت و ساز شهر تهیه می کنید، رعایت فرهنگ اسلامی را مد نظر قرار دهید.

وی برخی روش های معماری منازل و آپارتمان ها را مغایر با دستورات اسلام دانست و گفت: در شهری مانند شاهین شهر که فضای کافی برای گسترش شهر وجود دارد، نباید اجازه ساخت آپارتمان های پر جمعیت داده شود، چرا که ساخت آپارتمان های پر جمعیت و زندگی خانواده های زیاد با فرهنگ های متفاوت در یک مکان، مشکلات متعددی را در پی خواهد داشت.

آیت الله طباطبایی یادآور شد: وقتی شهرداری برای شهرسازی قوانین مصوب دارد، با متخلفان برخورد کند، نه اینکه با دریافت جریمه از قانون چشم پوشی کند.

وی کمک به مدارس، حوزه های علمیه و مساجد را بهترین کار فرهنگی شهرداری عنوان کرد و افزود: هزینه کردن در قسمت های فرهنگی نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است که سود آن را در نسل های آینده خواهیم دید.

رییس شورای اسلامی شاهین شهر به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه شهر شاهین شهر پرداخت و گفت: شاهین شهر با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد و آستانه ورودی مسافرین ناحیه شمال به اصفهان محسوب می شود.

حمید رضا مقدسی تصریح کرد: ساکنین این شهر از طوایف و اقوام مختلف چون، اعراب، لرها، ترک های آذری و فریدنی، بختیاری و فارس هستند لذا به لحاظ فرهنگی موقعیت ویژه ای دارد.

مقدسی به لحاظ سواد، شاهین شهر را دومین شهر با سواد کشور دانست و اذعان داشت: به لحاظ بودجه ۱۲۷ میلیارد تومان بودجه مصوب شهر است که سرانه بودجه به ازای هر شهروند، ۸۵۰ هزار تومان است و از این نظر هم شهری غنی محسوب می شویم.

رییس شورای اسلامی شاهین شهر، حوزه فرهنگ را دغدغه اصلی شورا دانست و تصریح کرد: به همین دلیل علی رقم اینکه بر اساس قانون تنها ۳درصد بودجه باید به مسائل فرهنگی اختصاص یابد، شورای شهر بودجه قابل ملاحظه ای را به این امر اختصاص داد و از بقیه بودجه ها نیز برای کارهای فرهنگی هزینه کردیم.

وی از اختصاص یک میلیارد تومان بودجه برای احداثو تکمیل مساجد خبر داد و گفت: یک بودجه ۵۰۰ میلیونی در شورا به تصویب رسید که فعالان فرهنگی طرح های خود را ارائه می دهند و با انعقاد قرارداد از آنها حمایت می کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز