خبرگزاری کار ایران

بر اثر خشک شدن زاینده رود؛

کشاورزی، صنعت، میراثفرهنگی و محیط زیست اصفهان در معرض نابودی قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۱۸۰

خشک شدن زاینده رود نباید برای مسوولان کشور بی اهمیت باشد زیرا حیات فلات مرکزی ایران به حیات زاینده رود وابسته است.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در چهل و یکمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: زاینده رود به عنوان شریان حیاتی استان اصفهان همواره در بخش های کشاورزی، صنعت، میراثفرهنگی، زیست محیطی نقش موثری داشته است و امروز این شریان حیاتی تمدن اصفهان را در معرض نابودی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ «خسرو کسائیان» خواستار احیای آب در رودخانه زاینده رود شد و اظهار داشت: اتاق بازرگانی با تشکیل اتاق فکر آب راهکارهای اجرایی احیای این رودخانه را در کوتاه مدت و بلند مدت به اطلاع مسوولین می رساند.

وی افزود: خشک شدن این رودخانه نباید به عنوان موضوع طبیعی و عادی برای مسوولین کشور تلقی شود زیرا تمدن ایجاد شده در فلات مرکزی ایران مدیون برکت این رودخانه بوده است و حیات این فلات به حیات زاینده رود وابسته است.

کسائیان در ادامه اذعان داشت: مجوزهای لازم برای این بندر و همچنین تخصیص زمین در مرحله پایانی است و اتاق اصفهان به عنوان رییس هیات مدیره بندرخشک اصفهان انتخاب شده است.

وی راه اندازی کارگو ترمینال را یکی از برنامه های اتاق اصفهان برشمرد و تصریح کرد: طی جلسات کارشناسی با حضور استانداری و سازمان های دولتی راهکارهایی اجرایی راه اندازی این پایانه صادراتی بررسی شده و درصدد رفع موانع است.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار استفاده از مشاوران خارجی برای احیای این رودخانه شد و گفت: نباید موضوع آب عامل تنش بین استان ها را بوجود آورد و مسوولین استان همجوار نباید به این بحران دامن بزند

محمود اسلامیان با اشاره به تاثیر خشکی زاینده رود بر صنعت، کشاورزی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: برداشت غیر اصولی آب در بالادست باعثشده که در پایین دست آبی برای کشت محصولات استراتژیک نباشد، همچنین سال گذشته بیشترین خسارت بیمه به باغات بادام بالادست اختصاص یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز