خبرگزاری کار ایران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان:

گذر آقا نورالله نجفی و ممنوعیت تردد خودرو در میدان امام(ره) لازم و ملزوم یکدیگر هستند

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۱۰۶

با توجه به حذف خودرو در میدان امام(ره) مشاورطرح مسیری جایگزین را برای میدان امام(ع) از خیابان حافظ به سمت کوچه بیت الحسین و در انتها به خیابان نشاط به نام گذر آقا نورالله نجفی پیشنهاد داده تا به عنوان گذر فرعی برای خارج شدن خیابان حافظ از بن بست مورد استفاده شهروندان قرارگیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه احداثگذر اقا نورالله نجفی با ممنوعیت تردد خودرو در میدان امام(ره) یک طرح است و لازم و ملزم یکدیگر هستند گفت: سازمان میراثفرهنگی استان و کشور از تمام مراحل تصویب و تایید طرح گذر آقا نورالله نجفی اطلاع کافی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، جمشید نورصالحی، با اشاره به این که مشاور طرح بازنگری طرح تفصیلی منطقه سه حذف ترافیک سواره را در میدان امام(ره) به عنوان محور تاریخی و فرهنگی تاکید داشته است افزود: مشاور مسیری را جایگزین میدان امام(ع) از خیابان حافظ به سمت کوچه بیت الحسین و در انتها به خیابان نشاط به نام گذر آقا نورالله نجفی را پیشنهاد داده تا به عنوان گذر فرعی با توجه به حذف خودرو در میدان امام(ره) تبدیل شود به گونه ای که خیابان حافظ از بن بست خارج شود.

وی با بیان این که گذر آقا نورالله نجفی با عرض ۱۲ تا ۱۴ متر در سال ۸۹ در کمیسیون ماده ۵ تصویب شده است افزود: اعضای این کمیسیون متشکل از نمایندگان میراثفرهنگی، استانداری، مسکن و شهرسازی و شهرداری است.

وی به تایید گذر آقا نورالله نجفی از سوی شورای عالی شهرسازی کشور در سال ۹۰ اشاره و تصریح کرد: رییس این شورا وزیر مسکن و شهرسازی و یکی از اعضای آن معاون سازمان میراثفرهنگی کشور است بنابراین در تصویب این گذر در سطح استان و کشور سازمان میراثفرهنگی حضور فعال داشته است.

نورصالحی با بیان این توضیحات ادامه داد: هیچ ساختمان تاریخی و میراثی ثبت شده، در مسیر گذر آقا نور الله نجفی نیست.

وی بیان کرد: این گذر ۱۲ تا ۱۴ متری مماس بر مسجد شیخ لطف الله، میدان امام و یا اماکن تاریخی و میراثی نیست، همچنین بنا به اظهارات معاون سازمان میراثفرهنگی اصفهان این طرح به منظور حذف ترافیک در میدان تاریخی امام(ره) با توجه به مطالعات ترافیکی و درخواست کسبه برای احداثراه تردد در این محدوده اجرا می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری با تاکید بر این که با احداثگذر آقا نورالله نجفی اطراف میدان امام(ره) ارتقا و احیا می شود افزود: تعجب می کنم برخی با احداثاین گذر تحت عنوان تعرض به میراثتاریخی مخالفت می کنند و احتمال می رود این افراد مسیر این طرح را ندیده اند و بدون اطلاع کافی، مطالبی را منتشر کرده اند که صحت ندارد.

وی تایید و تصویب گذر خیابان آقا نورالله نجفی با عرض ۲۴ متر را کذب دانست و گفت: در هیچ زمانی عرض ۲۴ متر مطرح نبوده و فقط تا ۱۴ متر عرض این گذر به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به این که بیش از ۶۰درصد این مسیر از گذشته احداثشده و فقط شهرداری بخش کوچکی از این طرح را بازگشایی می کند اظهارداشت: سازمان میراثفرهنگی در تصویب طرح بازنگری طرح تفصیلی از جمله گذر آقا نورالله نجفی اطلاع داشته و این سازمان در مناطق تاریخی محدوده ارتفاع وحریم بناها را به طور کامل پیش بینی کرده و به طور حتم با توجه به اهمیت میدان امام(ره) گذر آقا نورالله نجفی از دید و کنترل میراثفرهنگی خارج نبوده و برخی از روی بی اطلاعی یا مخالفت با حفاظت از میراث، اقدام به انتشار مطالب نادرست می کنند به طوری که مشاهده می شود برخی با ممنوعیت تردد خودرو در میدان امام(ره) هم مخالف هستند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان احداثگذر آقا نورالله نجفی و ممنوعیت تردد خودرو در میدان امام(ره) یک طرح و لازم وملزم یکدیگر دانست وادامه داد: مقایسه ساختمان جهان نما با گذر آقا نورالله نجفی در برخی از رسانه ها نادرست است چرا که جهان نما در خصوص حریم ارتفاعی مباحثمطرح بوده که تعدیل شده است.

وی شهرداری را حامی اول حفظ و حراست از میراثفرهنگی معرفی و بیان داشت: تاکنون شهرداری دهها برابر سازمان های متولی برای حفظ و حراست از بناها و اماکن تاریخی از جمله اجرای طرح احیای میدان امام علی(ع) هزینه کرده است به طوری که با اجرای این طرح جایگاه مسجد جامع و بافت تاریخی ارتقا یافت و به ثبت جهانی رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز