خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان تاکید کرد:

همه از رویکردهای پژوهش‌محور در دستگاه‌ها حمایت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۳۰۸

تقویت بخش خصوصی به منظور توسعه پژوهش، تحقیق و علم و دانش در کشور ضروری است و همه باید از رویکرد پژوهش محوری در دستگاهها حمایت کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار با مدیران و اساتید پژوهشگاه شاخص پژوه اصفهان گفت: تقویت بخش خصوصی به منظور توسعه پژوهش، تحقیق و علم و دانش در کشور ضروری است و همه باید از رویکرد پژوهش محوری در دستگاه‌ها حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد؛ با تحسین اقدامات پژوهشی و علمی انجام شده در پژوهشگاه شاخص پژوه اصفهان گفت: متاسفانه دولت در حوزه پژوهش ناتوان است و در آموزش و پرورش نیز آنطور که ضروری به نظر می‌رسد اهتمام ویژه به پژوهش نمی‌شود و امیدواریم با ورود بخش خصوصی به حوزه پژوهش و تحقیق، بسیاری از مشکلات کشور مرتفع شود.

امام جمعه اصفهان برخی تغییر و تحولات در حوزه‌های علمی متناسب با تغییر دولت را مورد نکوهش قرار داد و بیان داشت: مدیران منصوب شده جدید باید دنباله رو سیاست‌های کلی نظام باشند و ضمن احترام به روسای قبلی، تلاش خود را به منظور رفع موانع و مشکلات و پیگیری امور به کار گیرند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون نظام جمهوری اسلامی در وضعیت مطلوبی قرار دارد افزود: ما خوشبختانه در نظام اسلامی در جایگاه خوبی قرار داریم، ولی متاسفانه در تربیت نیروی انسانی خلاق و توانمند ضعیف بوده‌ایم و امیدوارم هم در تربیت نیروی انسانی موفق‌تر باشیم و قدر نیروهای فعال و توانمند و خلاق کشور که جزو نخبگان را بیشتر بدانیم.

وی فعالیتهای پژوهشی را از جنس فعالیتهای غیر درآمدزا عنوان کرد و ادامه داد: فعالیت در عرصه پژوهش و تحقیق مستلزم علاقه به علم و دانش است و یقینا برای بهبود زندگی در جامعه مفید است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز