خبرگزاری کار ایران

مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان استان اصفهان خبرداد:

۳ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد مشاغل خانگی در شرق اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۶۲۸

در سال گذشته ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت توسط بانک مهر اقتصاد بسیجیان استان اصفهان برای علاقه مندان عرصه های اقتصاد مقاومتی تأمین و توسط بخش اجرایی و نظارتی بسیج سازندگی و در قالب تسهیلات قرض الحسنه و عقود اسلامی در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، با اشاره به ۱۷ اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی گفت: رهبر معظم انقلاب در ۱۷ اردیبهشت سال ۷۹ در جمع فرمانده‌هان سپاه فرمودند که سپاه به کمک سایر دستگاه‌های اجرائی عهده ‌دار سازماندهی اوقات فراغت نسل جوان در جهت سازندگی و توسعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سرهنگ سید حسین انوری با اشاره به اینکه در راستای تحقق منویات رهبر انقلاب از آن سال تاکنون بیسج سازندگی برنامه های مختلفی را در راستای محرومیت زدایی در روستا ها اجرا کرده است و امسال نیز برنامه های خاصی را در حوزه های مختلف به مرحله اجرا می رساند اظهار داشت: امسال قراردادی با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به امضاء رسید که بر مبنای آن ۶۶ پروژه محرومیت‌زدائی با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، شامل آبرسانی به مناطق محروم، ساخت کتابخانه، خانه عالم و گلزارشهدا در مناطق محروم استان از جمله فریدن، چادگان، سمیرم، نائین اجرا می‌شود.

اجرای ۵۷۶ پروژه عمرانی در زمینه بازسازی در استان اصفهان

وی با بیان اینکه در سال گذشته با کمبود اعتبار مالی روبه‌رو شدیم اما با این وجود ۲۷ پروژه عمرانی در بسیج سازندگی اجرا شد افزود: پروژه‌های بسیج سازندگی فقط مختص به مناطق محروم نیست، سازمان بسیج سازندگی در بخش‌های مختلف به توسعه کشور کمک می‌کند و ۵۷۶ پروژه عمرانی در زمینه بازسازی در استان اصفهان به بهره‌برداری رسانده است.

انوری؛ با اشاره به اینکه سازمان بسیج سازندگی در استان اصفهان به عنوان دستگاه اجرائی شناخته شده و همه ساله‌پروژه‌های مختلفی را اجرا و به بهره‌برداری می‌رساند ادامه داد: امسال تعدادی پروژه‌ نیز مربوط به ذکات با بودجه‌ای معادل ۲۰۰ میلیون تومان، برای ساخت کتابخانه، گلزار شهدا و آبرسانی به مناطق روستائی محروم در دستور کاراین سازمان قرار گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد: با شناسایی افراد خیر در سطح استان اصفهان بتوانیم اعتباراتی در راستای اجرای پروژه های محرومیت زدایی در استان جذب کنیم و پروژه های مدنظر خیران مدرسه ساز و مسجد ساز را اجرایی کنیم و بر این مبنا تفاهم نامه ای نیز با مجمع خیران مسجد ساز بسته ایم که در حال اجرا شدن است.

وی بیان داشت: هماهنگی های لازم با فرمانداری، استانداری، دستگاه های آموزش، سازمان نوسازی و موارد دیگر انجام شده است تا از توان گروه های جهادی در عرصه های کشاورزی، اقتصادی مقاومتی، عمرانی، فرهنگی، آموزش های مهارتی در روستاها استفاده شود.

اعزام بیش از ۷ هزار نفربه اردو های جهادی

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان تاکید کرد: امسال هفت هزار و ۳۸۸ نفر در قالب ۱۷۵ گروه برای اردوهای جهادی هفت روزه ساماندهی شدند که شامل بسیجیان محلات مختلف، بسیج جامعه زنان، پیشکسوتان سپاه و دانش آموزان متوسطه هستند اظهار داشت: پنج هزار و ۴۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه های مختلف استان و ۴۰۰ نفر از طلاب در قالب ۵۴ گروه برای اردوهای جهادی ۱۲روزه نیز به مناطق محروم اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۵۰ تیم پزشکی به مناطق محروم اعزام می شوند، ادامه داد: با برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق محروم استان و مناطق مرزی سعی داریم تا از توانمندی پزشکان و کادر پیراپزشکی سازمان برای یک دوره ۱۰ روزه اعزام استفاده کنیم. دراین طرح علاوه براینکه از پزشکان بسیجی استفاده می شود دیگر پزشکان نیز با اعلام اینکه چند روز در سال می توانند در این طرح شریک شوند، به ما یاری می رسانند.

انوری، به برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی درباره اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از سال ۹۱ مسئله اقتصاد مقاومتی را به طور جدی مطرح کردند و بسیج سازندگی نیز در ادامه فعالیت‌های خود فرمایشات معظم‌له را در دستور کار خود قرار داد.

وی تصریح کرد: سازمان بسیج سازندگی با رویکرد جدید، اشتغال برای جوانان در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی را در نظر گرفته و در این بخش، فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است که در این زمینه برای ۳۲ هزار نفر از جوانان نیز برنامه‌های آموزشی و انگیزشی در عرصه اقتصاد مقاومتی برگزار شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان با اشاره به اینکه ۱۶۷۰ عرصه اقتصاد مقاومتی ایجاد شده، است ادامه داد: با توجه به توانمندی‌های برای ۳۹۰۰ نفر از افراد علاقه‌مند نیز برنامه آموزش‌های مهارتی اجرا و گواهی‌نامه‌های آموزشی نیز صادر شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته، بانک مهر اقتصاد، مبلغ ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای علاقه‌مندان به اقتصاد مقاومتی در نظر گرفت و این اعتبار در قالب تسهیلات و قرض‌الحسنه ۱۰ و ۳۰ میلیون تومانی، توسط تیم‌های اجرائی بسیج سازندگی برای اجرای عرصه اقتصاد مقاومتی به بیش از۱۸۷۰نفر به متقاضیان واگذار شد.

انوری، با اشاره به اینکه برنامه گروه های جهادی برای بانوان هفت روزه و برای دانشجویان و طلاب ۱۲ تا ۱۴ روزه است، تاکید کرد: برای تمام مسئولان گروه های جهادی برنامه آموزشی در روز یکم خردادماه با عنوان رسم هجرت در اردوگاه درچه و باغ ابریشم برگزار می کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان افزود: بسیج سازندگی اصفهان ۳ اولویت مهم پرکردن اوقات فراغت جوانان، کمک به دولت در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدائی و ایجاد زمینه آموزش و اشتغال برای جوانان را در دستور کار قرار دارد.

وی بیان داشت: بسیج سازندگی اصفهان با توجه به همکاری بخش‌های مختلف، پیشرفت خوبی درباره برنامه‌های خود داشته و در بحثاردوهای جهادی، هجرت و اعزام دانشجو، در سال گذشته، ۱۵۰ گروه به مناطق مختلف محروم استان اصفهان، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه و کردستان اعزام کرده است.

انوری با اشاره به اینکه ۳ هزارو ۸۷۲نفر از دانشجویان در سال ۹۲ در قالب این گروه‌ها به مناطق محروم اعزام شده‌اند، گفت: ۴هزار و۲۸۸ نفر از بسیجیان پایگاه‌های مقاومت نیز سازماندهی و در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم اعزام شدند.

وی با بیان این که ۳۶۴ نفر از طلاب و بسیج مهندسین به مناطق محروم اعزام شدند، اظهارداشت: ۱۸ هزار از جوانان نیز در عرصه‌های کشاورزی و کنترل بیمارهای دامی و آفت‌های گیاهی به جهاد کشاورزی و منابع طبیعی کمک کرده‌اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان گفت: با کمک آموزش و پرورش در عرصه باز‌سازی مدارس ۹۹۴۷ نفر به کار گرفته شده‌اند که در مجموع ۴۹۰ مدرسه بهسازی شد.

سال ۹۲ بسیج سازندگی ۴۹۰ مدرسه را مرمت و بازسازی کرد

وی اضافه کرد: سال گذشته در عرصه بهسازی و زیباسازی و مرمت مدارس با کمک سازمان آموزش و نوسازی استان تعداد ۹ هزار و ۹۴۷ نفر به کارگرفته شدند و ۴۹۰ مدرسه مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) با موضوع آموزش و اشتغال اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۱ با توجه به موضوع بیان شده از سوی رهبر انقلاب درباره موضوع سال، این سازمان وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شده و با رویکرد جدید در زمینه ایجاد اشغال برای جوانان در زمینه های اشتغال برای جوانان استان در زمینه تولیدات کشاورزی و افزایش تولیدات این بخش به ویژه در بحثامنیت غذا گام برداشته است.

وی افزود: تا پایان سال ۹۱۲ بیش از یک هزار و ۶۷۰ عرصه اقتصاد مقاومتی توسط این سازمان اجرا شد و در عرصه های اقتصاد مقاومتی سازمان موظف به اجرای برنامه ای آموزشی و انگیزشی برای ایجاد رغبت در جوانان در راستای حضور در این عرصه شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) با اشاره به اینکه در سال گذشته این سازمان تسهیلاتی که ارائه کرده است در قالب یک هزار و ۶۷۰ نفر فقط در عرصه کشاورزی، یک هزار و ۲۰۰ نفر در بحثصنایع دستی بوده اند اظهار داشت: ۲۳۰ استخر پرورش ماهی ایجاد و یا استخرهای موجود در بخش کشاورزی نیزدو منظوره شد. در همین راستا ۲۲۰ واحد تولید کود و ورمی کمپوست، ۱۲۴ واحد تولید قارچ، ۱۵۹ واحد پرورش دام سنگین، ۱۱۴ واحد پرورش شترمرغ و ۸۵ مزرعه کشت زعفران، ۶۴ واحد پرورش زنبورعسل، ۴۱ واحد گلخانه، ۴۲ مرکز پرورش ماهی، ۲۹ واحد بلدرچین، ۱۴ واحد پرورش بوقلمون و ۴ واحد کبک ایجاد و ۵ هزار قطعه شترمرغ و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه ۴۵ روزه اصلاح نژاد شده و بومی ایرانی در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

انوری، در مورد بحران کم‌ آبی در شرق اصفهان گفت: در عین حال ۲۰۸ عرصه در بخش کشاورزی ایجاد و علاوه برآن کشت زعفران و ساخت صنایع دستی در این مناطق نیز در نظر گرفته شده است. البته با همکاری ناحیه امام علی(ع) بحثشناسائی مشاغل خانگی نیز در شرق اصفهان در دستور کار قرار دارد و در مجموع ۳ ملیارد تومان اعتبار برای این مناطق در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: رویکرد کلی سازمان بسیج سازندگی تکیه بر ظرفیت‌ها و توان داخلی است و در این بخش عزم ملی و مدیریت جهادی را نیز الگوی خود قرار می‌دهد تا موانع تولید در عرصه اقتصاد کنار زده شود و در این بخش ارتباط با مردم را برای بالا بردن آگاهی‌ها دنبال می‌کند.

وی به این مسئله نیز تاکید کرد: بسیج سازندگی به توان داخلی تاکید دارد و در همین مسیر، فرمانده کل سپاه پاسداران نیز بحثکمک به دولت را مطرح کرد که تاکنون به آن پاسخی داده نشده اما بسیج سازندگی در مجموع از جوانان خلاق حمایت می‌کند.

انوری با اشاره به اینکه در سال گذشته برای بیش از ۳۲ هزار نفر از جوانان برنامه های آموزشی برگزار شد، بیان داشت: این برنامه ها با استفاده از پتانسیل و ظرفیت شرکت های آموزش بسیج و استفاده از توانمندی سازمان فنی و حرفه ای استان و توانمندی مدیریت جهاد کشاورزی برگزار شد و سه هزار و ۹۰۰ نفر از افراد علاقه مند برای ورود به عرصه های اقتصاد مقاومتی برنامه های آموزش مهارتی را دریافت کردند و گواهی آموزشی آن توسط دشتگاه های مربوطه صادر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز