خبرگزاری کار ایران

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب در افتتاحیه هفته نکوداشت اصفهان:

نام اصفهان، یادآور فرهنگ و تمدن غنی ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۶۰۸

فرهنگ یک کشور هویت ملی آن به شمار می‌آید و فرهنگ یک شهر را می‌توان از نام آن متوجه شد که در این خصوص نام اصفهان، یادآور فرهنگ و تمدن غنی است.

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب در مراسم افتتاحیه هفته نکوداشت اصفهان که با حضور ۴۰ سفیر و نمایندگانی از کشورهای جهان برگزار شد با اشاره به اینکه اصفهان از نظر شهرسازی اسلامی و ایرانی شهری نمونه و مطرح ایران است گفت: اصفهان با قدمتی ۲ هزار و ۵۰۰ ساله در حوزه فرهنگ، معماری و هنر از شهرهای مطرح جهان است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ علی اکبر ولایتی اصفهان را نماد برجسته‌ای از تاریخ غیرگسسته و فرهنگ چندهزار ساله ایران خواند و اظهار داشت: در حمله مغول‌ها شاید از لحاظ سیاسی گسست‌هایی داشتیم اما فرهنگ این کشور باقی ماند و حتی مهاجمان نیز مغلوب فرهنگ ما شدند.
وی تصریح کرد: فرهنگ یک کشور، هویت ملی آن به شمار می‌آید و فرهنگ یک شهر را می‌توان از نام آن متوجه شد که در این خصوص نام اصفهان، یادآور فرهنگ و تمدن غنی ایران است.
مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب افزود: اصفهان چند ویژگی فرهنگی و تمدنی برجسته دارد و پایه گذار مکتب شعر، شامل هندی، عراقی و بازگشت بوده و مکتب فلسفی اصفهان شکل تکامل یافته‌ای از سایر مکاتب فلسفی است.

ولایتی با بیان اینکه میدان نقش جهان یکی از عالیترین الگوهای شهرسازی در دنیا شناخته می‌شود، اذعان داشت: نقش جهان به صورت یک مستطیل و با طول ۵۷۰ متر و عرض ۱۶۴ متر ساخته شده است که یک نسبت طلایی در مستطیل به شمار می‌آید.
وی معماری میدان نقش جهان را یک مجموعه معماری عالی در جهان اسلام خواند و گفت: کاخ الحمرا در آندلس، تاج محل در هند، مسجد سطان احمد در ترکیه و میدان نقش جهان چهار بنای مهم جهان اسلام است.
مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: هم‌اکنون اصفهان شهر شهدا است و در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که افرادی با سن بسیار پایین فرماندهی جنگ را بر عهده داشتند و این نشان از بزرگی این افراد است.

گفتنی است در این مراسم که هر ساله به مناسب سوم اردیبهشت سالروز تولد شیخ بهایی از سوم تا نهم اردیبهشت با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در اصفهان برگزار می‌شود از تندیس تصویر گونه شیخ بهایی و ۱۷۰۰ عنوان کتاب خطی رونمایی و مقرر شد، این کتاب‌ها در کتابخانه ابن مسکویه اصفهان نگهداری شود و یک نسخه از آن‌ها نیز به مقام معظم رهبری اهدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز