خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار با اعضای ستاد هفته نکوداشت اصفهان:

در نکوداشت اصفهان تلاش شود تا مردم به سمت ارزش‌های دینی جذب شوند

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۶۶۴

دربرنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان باید تلاش شود تا مردم به سمت ارزش‌های دینی جذب شوند و انتقال فرهنگ دینی و اسلامی باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در دیدار با اعضای ستاد هفته نکوداشت اصفهان اظهارداشت: همه مسئولان باید در راستای معماری اسلامی عمل کنند و احیای میدان امام(علی) یکی از نمونه‌های این حرکت است و امیدواریم با تکمیل مصلی اصفهان، گامی دیگر در این مسیر برداشته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، آیت‌ا… سید یوسف طباطبائی‌نژاد، به ضرورت استفاده از توانمندی‌های هنرمندان اصفهانی در تمامی بخش‌ها تاکید کرد و گفت: در واقع هنرمندان، میراثفرهنگی به شمار می‌آیند و علاوه بر اینکه باید با احترام با آن‌ها رفتار کرد، از بیت‌المال نیز باید حقوقی برای این قشر ارزشمند در نظر گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهراصفهان تصریح کرد: احترام به هنرمندان نباید مختص به چند روز باشد وتا زمانی که زنده هستند باید از آن‌ها استفاده کرد و دستاورد‌های این عزیزان باید حفظ شود.

وی افزود: از ۸ سال قبل پیشنهاد دادم مدرسه‌ای برای استفاده از ظرفیت‌های هنری هنرمندان استفاده شود و می‌توان با در نظر گرفتن این مسئله، زمینه آموزش حداقل ۵۰۰ نفر را فراهم کنیم تا میراثمعنوی شهر حفظ گردد.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد با بیان اینکه هنرمندان اصفهانی، آبروی شهر هستند، گفت: احترام هنرمندان باید در تمامی مقاطع زمانی در امور کار‌ها لحاظ شود و اگر از دستاورد‌های آن‌ها مراقبت نکنیم بدون شک به این قشر ظلم کرده‌ایم.

وی با توضیح اینکه حقوقی باید برای هنرمندان میراثفرهنگی اصفهان در نظر گرفته شود، بیان کرد: اگر این کار صورت نگیرد، ناسپاسی نعمت خداوند را کرده‌ایم و باید به شکلی عمل شود تا جوانان از تجربه‌های این قشر استفاده کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: صد‌ها هنرمند هستند که باید از علم آن‌ها برای آموزش جوانان استفاده شود و در ‌‌نهایت باید زحمات این قشر را جبران کنیم.

وی به خشکی رودخانه زاینده‌رود نیز اشاره کرد و افزود: ما رودخانه خشک زاینده‌رود را نیز نتوانستیم حفظ کنیم و علاوه بر توریستی بودن شهر اصفهان، زیبائی این شهر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فضا‌سازی و زیبا سازی شهر باید به سمت معنویت و ظرفیت‌های علمی، هنری پیش رود، اضافه کرد: باید موزه‌ای داشته باشیم تا تمام وسایل قدیم جمع‌آوری شود و به نمایش درآید تا علاوه بر معرفی به نسل جوان، فرهنگ نیز فراموش نشود.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد خاطرنشان کرد: درخلال برگزاری برنامه‌های نکوداشت هفته اصفهان باید مسئله رعایت قوانین شرعی نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی به شخصیت شیخ بهائی نیز اشاره کرد و افزود: بدون شک آثار شیخ بهائی ماندگار است و شروع هفته اصفهان همزمان با تولد این دانشمند تناسب دارد.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهر اصفهان با بیان اینکه شیخ بهائی طراحی‌های ارزشمندی انجام داده، تصریح کرد: طراحی‌های مهندسی این دانشمند به شکلی بوده که بسیاری نمی‌توانند این کار‌ها را انجام دهند.

وی اظهار کرد: در برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان باید سعی شود تا مردم به سمت ارزش‌های دینی جذب شوند و انتقال فرهنگ دینی و اسلامی باید در دستور کار قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ورود‌های شهر باید با سبک معماری اصفهان طراحی شوند تا علاوه بر معرفی شهر، نیاز گردشگران نیز برآورده شود.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد به ظرفیت‌های پزشکی شهر اصفهان نیز اشاره و اضافه کرد: توانمندی‌های پزشکی استان بسیار بالا است و می‌توان با احداثشهرک سلامت از گردشگری سلامت نیز در این بخش استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز