خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن سنگ خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان به ایلنا خبر داد:

تعطیلی ۲۰ سنگ‌بری در منطقه دولت آباد طی یک‌سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۹۸۸

در سال گذشته در منطقه دولت آباد اصفهان ۲۰ سنگبری از مدار تولید خارج شدند و اگر وضع به همین منوال پیش برود، امسال شاهد تعطیلی‌های بیشتری در بخش سنگ خواهیم بود.

رئیس انجمن همگن سنگ خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در سال گذشته در منطقه دولت آباد اصفهان ۲۰ سنگبری از مدار تولید خارج شدند و اگر وضع به همین منوال پیش برود، امسال شاهد تعطیلی‌های بیشتری در بخش سنگ خواهیم بود.
رضا احمدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در اصفهان، سال ۹۲ را یکی از بحرانی‌ترین سال‌ها برای صنعت سنگ کشور دانست و گفت: در این سال واحدهایی که تکنولوژی مناسب و صادرات داشتند، به دلیل تحریم‌ها به عرضه محصولات در داخل کشور رو آوردند که این مسئله باعثشد عرضه در برابر تقاضا در داخل زیاد شود و قیمت محصولات سنگ بشکند. این در حالی است که هزینه‌های تولید مانند مالیات، مالیات بر ارزش افزوده و حامل‌های انرژی افزایش داشت و مجموعه این عوامل باعثشد بسیاری از سنگبری‌ها در معرض تعطیلی قرار گیرند و ۲۰ سنگبری تعطیل شوند.
وی ادامه داد: این افزایش قیمت در شرایطی اتفاق می‌افتد که ما در حوزه سنگ در حال رقابت با کشورهایی هستیم که مشکلاتی مانند افزایش هر ساله قیمت را ندارد، بنابراین حتی اگر تحریم‌ها لغو شوند، باز هم توان رقابت چندانی نخواهیم داشت.
رئیس انجمن همگن سنگ خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه معادن غنی سنگ در کشور وجود دارد و این یک مزیت است، اظهار داشت: دنیا به سنگ ما نیاز دارد و وجود نیروی انسانی باتجربه در این حوزه هم امتیاز دیگری محسوب می‌شود.
احمدی با تاکید بر نیاز واحدهای تولیدی به ماشین آلات و تکنولوژی روز دنیا، گفت: به روز کردن تکنولوژی با دلار بالای ۳ هزار تومان برای واحدهای سنگ امکانپذیر نیست و دولت باید با ارایه تسهیلات به این واحد‌ها کمک کند.
وی اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکنون برنامه خاصی برای به روز کردن دستگاه‌ها نداشته است و باید بدانیم اگر امروز کار تعویض ماشین آلات کلید بخورد، ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد تا به اتمام برسد.
وی در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: صنعت سنگ در فاز اول اجرای هدفمندی، طبق بخشی از مفاد یکی از بخشنامه‌های ستاد هدفمندی یارانه‌ها، از صنایع آسیب پذیر شناخته شده بود، ولی متاسفانه هیچ گونه رسیدگی به این موضوع صورت نگرفت که با این منوال، این صنعت در فاز دوم هم آسیب زیادی می‌بیند.
این فعال بخش خصوصی بیان داشت: در دولت هشتم و نهم یک استراتژی توسط شهرک علمی، تحقیقاتی و دانشگاه صنعتی اصفهان برای صنعت سنگ نوشته شد که چشم انداز ۱۰ ساله این صنعت را تدوین می‌کرد، از مسئولان می‌خواهیم این برنامه را اجرایی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز