خبرگزاری کار ایران

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تاکید کرد:

مردم در سال جدید از محصولات ایرانی استفاده کنند / مدیران دولتی و خصوصی، مدیریت جهادی را تحقق بخشند

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۴۶۸

وظیفه تولیدکنندگان تولید محصولاتی با قابلیت رقابت با کالاهای مشابه خارجی و ارایه آن به بازارهای جهانی است.

ایلنا: رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه امسال برای چندمین سال پیاپی مقام معظم رهبری شعار سال را به مسایل اقتصادی اختصاص دادند، گفت: مسایل اقتصادی به تولید گره خورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل آبادی اختصاص شعار امسال به ۲ مسئله اقتصاد و فرهنگ را مورد اشاره قرار داد و افزود: دشمنان ایران می‌دانند که به این کشور با جنگ نظامی نمی‌توان آسیب رساند و به دنبال آسیب‌های اقتصادی هستند که تحریم‌ها از جمله تلاش‌های آن‌ها بوده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تحریم‌ها آسیب‌هایی به همراه داشت اما تلاش جامعه تولید و صنعت باعثشد تا از شدت ضررهای ناشی از آن کم شود.

وی عنوان کرد: در سال جدید اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها را در پیش داریم در حالی که همچنان مشکلات سال گذشته مانند تحریم و رکود و تورم پابرجاست. کسانی که در حوزه تولید و صنعت مشغول خدمت به کشورند، در شرایط ویژه‌ای قرار دارند که اگر بخواهیم با‌‌ همان روش قبلی عمل کنیم، آنطور که باید در زمینه رشد تولید به موفقیت دست نمی‌یابیم.

وی با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به عزم ملی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری همه باید با روحیه جهادی عمل کنند و متولیان امر تولید اگر خدمتی می‌کنند، انتظار دارند مردم حق‌شناسی خود را با استفاده از محصولات داخلی نشان دهند. همه کشورهایی که به دنبال رشد صنعت داخلی بودند، به این اصل توجه ویژه‌ای نشان دادند و اگر مشکلی هم در کیفیت محصولاتشان وجود داشت، آن را با گذشت زمان و تکنولوژی حل کردند.

وی افزود: وظیفه تولیدکنندگان هم تولید محصولاتی با قابلیت رقابت با کالاهای مشابه خارجی و ارایه آن به بازارهای جهانی است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه بازار نقش مهمی در رواج استفاده از کالای ایرانی دارد، ابراز کرد: از اصناف می‌خواهیم در نحوه ارایه خدمات و فروش کالا منویات رهبر را در نظر بگیرند و به وضعیت کشور توجه داشته باشند.

سهل آبادی تاکید کرد: از مردم کشور هم تقاضا داریم تولیدات ایرانی را مصرف کنند، چراکه این کالا‌ها از نظر کیفیت با تولیدات دنیا و از نظر کمیت با چین هم طرازند.

وی در خصوص وجود عبارت مدیریت جهادی در شعار امسال گفت: برای تحقق این شعار باید هم مدیران دولتی و هم بخش خصوصی جهادگونه عمل کنند و بخش صنعت نیاز به همکاری مسوولان و بانک‌ها دارد.

وی با بیان اینکه پایه اعتقادی ما اینست که کشور ظرفیت‌های زیادی دارد و باید به حداکثر رشد برسد، ادامه داد: کشور ما دارای جوانان توانمند و نخبگان اندیشمند در دانشگاه‌ها و خبرگان اقتصادی است که باید از این‌ها استفاده شود.

وی در خصوص انتظار تشکل‌های اقتصادی از مدیران دولتی در سال جدید گفت: گام اول را باید مدیران دولتی بردارند تا مشکلات تولید را با سرعت و جهادگونه حل کنند. همچنین ارتباطشان را با تشکل‌ها نزدیک‌تر کنند، تشکل‌ها هم آمادگی همکاری با مسوولان دولتی را دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز