خبرگزاری کار ایران

مسئول میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان خبرداد:

۲۵ هزار نفرگردشگر از آثار تاریخی گلپایگان در ایام نوروز بازدید کردند

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۹۲۴

از ۲۷اسفندماه سال گذشته تا ۱۵فروردین ۹۳ بیش از ۲۵ هزار نفر ازاماکن تاریخی شهرستان گلپایگان بازدید کردند.

ایلنا: مسئول میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان گفت: ۲۵ هزار نفرگردشگر نوروزی از ۲۷اسفندماه سال گذشته تا ۱۵فروردین سال جدید از اماکن تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مهدی نوبخت اظهارداشت: ارگ تاریخی گوگد، مناره سلجوقی و مسجد جامع گلپایگان بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: در این مدت ۱۷هزار نفر از ارگ تاریخی گوگد، و ۶هزارنفر از مسجد جامع گلپایگان و ۷هزار گردشگر ازمناره سلجوقی بازدید کردند.

وی یادآوری کرد: سه هزار کتابچه درقالب نقشه راهنمای گردشگری، نقشه شهرستان واستان اصفهان در بین مسافران نوروزی توزیع شده است.

مسئول میراثفرهنگی وگردشگری شهرستان گلپایگان بیان داشت: شهرستان گلپایگان دارای ۲۰۰اثرتاریخی است، که ازاین تعداد ۲۵ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

نوبخت تصریح کرد: در پی این آثار تاریخی سنگ نگاره‌های منطقه غرقاب و کوچری با قدمت بیش از ۷هزار سال و بناهای تاریخی همچون مناره سلجوقی و مسجد جامع گلپایگان با قدمت ۹۰۰سال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز