خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر داد:

پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی حضور مسافران نوروزی در بقاع متبرکه اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۵۳۰

از مهمترین دستاورد های سال گذشته اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان صدور حکم وقفیت سرای گلشن اصفهان توسط رئیس قوه قضائیه برای سرای گلشن اصفهان بود. سرای گلشن دربازار اصفهان با بیش از ۱۱۷ رقبه تجاری است که سند موقوفه ۱۰ باب مغازه تجاری واقع در میدان نقش جهان اخذ گردید و مابقی نیز در حال انجام است.

ایلنا: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری در ۳۰۰ بقعه متبرکه در سطح استان اصفهان به‌طور مستمر به‌منظور استقبال از مسافران نوروزی و زائران برگزار می‌شود، ادامه داد: طرح ملی آرامش بهاری به‌طور همزمان در سراسر کشور از ۲۸ اسفند ماه لغایت ۱۵ فروردین ماه سال ۹۳ در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان استان اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی تاکید کرد: برای هرچه باشکوه‌تر طرح آرامش بهاری دوره‌های آموزشی و توجیهی برای هیئت ‌امنای امامزادگان در پنج منطقه شمال، غرب، شرق، جنوب و مرکز برگزارشده که این دوره‌های آموزشی با حضور هیئت امنا و خادمین آستان‌های مقدس و مسئولین مراکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح آرامش بهاری ۳۰ خیمه معرفت نیز برپا گردیده است، اظهار داشت: در این غرفه ها خدماتی همچون مشاوره خانوادگی، پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی و برپایی غرفه کودکان می‌باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، با بیان اینکه در روز چهاردهم فروردین ماه همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه(س) قافله عزاداری با حضور هیئات مذهبی در ۳۰۰ بقعه متبرکه برگزار می‌شود بیان داشت: طبق توافقات انجام‌شده نزدیک به ۱۰۰ نفر از روحانیون حوزه علمیه قم و اصفهان در بقاع متبرکه و خیمه‌های معرفت در طول ایام نوروز مستقر هستند.

صادقی با اشاره به مراسم ویژه سال تحویل با برگزاری هفت سین فاطمی که در امام زاده محسن، زینبیه و شاه میر حمزه اجرا می شود، بیان داشت: هدف از برگزاری این مراسم تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ترویج سنت های اصیل اسلامی در نوروز باستانی و خدمت رسانی مطلوب به زائران است.

صادقی، از افزایش ۳۰ درصدی تعداد مسافران و زائرین استفاده‌کننده در سال ۹۳ از طرح نوروزی آرامش بهاری در سراسر استان اصفهان نسبت به سال گذشته افزود: اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با توجه به تقارن ایام نوروز امسال با ایام شهادت حضرت زهرا(س) اقدام به برپایی هفت‌سین فاطمی دربیش از ۳۰۰ بقعه متبرکه و آستان مقدس امام زادگان نموده است.

مدیرکل امور اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه وقف از نمونه های بارز اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: یکی از محورهای اصلی سال ۱۳۹۳ اداره کل اوقاف تحول اقتصادی در بهره وری از موقوفات و دستیابی به اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام صادقی تاکید کرد: وقف در تمامی زمینه ها از جمله برطرف کردن نیاز نیازمندان، زوج های جوان، روضه خوانی ها و مساجد و برطرف کردن مشکلات فرهنگی کشور از محل عواید موقوفات نقش دارد.

وی همچنین اشاره ای به راه اندازی اوراق وقفی کرد و گفت: در این طرح که در استان تهران و فارس در حال اجراست قرار است بزرگترین بیمارستان سرطانی کشور در شهر ری ساخته شود.

وی از حضور ۱۰۰ مشاوره خانواده برای پاسخگویی به مسائل دینی و شرعی خبر داد و گفت: طلابی که تسلط به زبان خارجی دارند به صورت ویژه در مسجد امام(ره) جایگزین می شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۰ میلیون نفر زائر از بقاع متبرکه استان اصفهان بازدید کردند.

وی در مورد جلب توجه مسئولین شهری به نیازمندی های بقاع متبرکه اظهار داشت: براساس قول های داده شده تعدادی از اعضای شورای شهر عضو هیئت امنای بقاع متبرکه شده اند تا مشکلات برطرف شود. البتهاز شهردار اصفهان نیز به دلیل توجه به امور وقف، تشکر می کنیم چرا که در جلسات برگزار شده با شهردار اصفهان بسیاری از مشکلات در حال برطرف شدن است.

وی با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد از مساجد استان اصفهان دارای موقوفه و رقبه نیستند، گفت: باغ مهدی خان تنها موقوفه مساجد اصفهان است.

وی افزود: درسال گذشته اجرای طرح نشاط معنوی در ۳۰۰ بقعه، ضیافت الهی در ۱۵۰ بقعه، طرح حفظ ملی قرآن و حضور ۱۷ هزار شرکت کننده در این طرح، برگزاری دهه کرامت و بزرگداشت امامزادگان و نخستین کنگره بین المللی امامزادگان، طرح ولایت علوی و اکمال دین نبوی، بصیرت عاشورایی، پیوند آسمانی همراه با سفره عقد و سالن رایگان، طرح مهر تندرستی، طرح دست های مهربان از جمله طرح های اجرایی در سال گذشته بود.

وی افزود: از مهمترین دستاورد های سال گذشته اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اخذ سند موقوفه و احیای موقوفه سرای گلشن در بازار اصفهان با بیش از ۱۱۷ رقیه تجاری و اخذ سند موقوفه ۱۰ باب مغازه تجاری واقع در میدان نقش جهان شده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز