خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دبیر ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان تاکید کرد:

آموزش و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی امر به معروف و نهی از منکر یک ضرورت است

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۸۱۰

پرهیز از خشونت و رفتارهای ناصحیح و غیر اصولی را لازمه انجام امربه معروف و نهی از منکر است. لازمه های موفقیت در فرهنگسازی امربه معروف و نهی از منکر حضور اندیشمندان و همچنین برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و خرد جمعی است.

ایلنا: قائم مقام دبیر ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان به تعداد هر فرمانداری یک ستاد تشکیل شده است که قطعا قوی ترین، کاربردی ترین و ارزشی ترین ستاد در هر شهرستان ستاد احیا می باشد گفت: علت این قدرت در مجموعه ستاد احیا حضور امام جمعه هر شهر به عنوان دبیر ستاد و فرماندار و فرماندهان نواحی مقاومت بسیج به عنوان اعضای اصلی ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر می باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام مجتبی اخوان، اظهار داشت: ستاد احیا بنابر قانون در همه اماکن عمومی امکان حضور و ایفای نقش را دارد و همین مسأله اصلی ترین علت کاربردی بودن این ستاد می باشد، به علت اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و جایگاه خاص آن در دین اسلام ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر که برای احیای این فریضه الهی تشکیل شده است ارزشی ترین ستاد در کشور است.

حجت الاسلام اخوان، با اشاره به نقش کلیدی امر به معروف و نهی از منکر در پاک سازی فضای جامعه گفت: با گسترش امربه معروف و نهی از منکر فرائض دینی در جامعه احیا می شوند و با هدف گسترش این فریضه در جامعه در مرکز استان شورای عالی سیاستگذاری ستاد احیا با حضور امام جمعه به عنوان ریاست ستاد، استاندار به عنوان معاون رییس ستاد و حضور دیگر مسؤولین و مدیران به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری تشکیل شده است که این مسأله از نقاط قوت این ستاد است.

وی اصل کار ستاد احیا را بر اساس آموزه های قرآنی و روایات اهل بیت و فرمایشات امام خمینی و مقام معظم رهبری ذکر کرد و افزود: شیوه این ستاد در احیای فریضه امربه معروف و نهی از منکر توأمان با محبت است نه خشونت و برخوردهای خشن، بنابر آیات و روایت امر به معروف باید همراه با دستگیری از افراد و جذب آنهاست.

حجت الاسلام اخوان با اشاره به این که برخورد با جرایم مشهود مربوط به نیروی انتظامی و قوه قضائییه می باشد خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب کشور را در عرصه سیاست را دارای موفقیت ذکر کرده و اقتصاد را در حال توسعه می دانند گرچه نگران طبقات ضعیف جامعه هستند اما در عرصه فرهنگی از دو دهه پیش مقام معظم رهبری بشدت از مشکلات فرهنگی ابراز نگرانی می کنند و به همه دولت های این مدت این مسائل را گوشزد نموده اند.

قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: توجه به رزق حلال و سوق دادن مردم به این مسأله که مهمترین عامل مقابله با منکرات است یکی دیگر از برنامه های این ستاد می باشد هم چنین توجه به برنامه های تبلیغی روحانیت و پیگیری تخلفات برخی از روحانیون و مبلغین خاطی توسط شورای روحانیت ستاد احیا از دیگر برنامه های ستاد احیای امربه مروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به کارهای روی زمین مانده در مسائل فرهنگی بیان داشت: انجام دادن برنامه های فرهنگی باید همراه با سعه صدر، دلسوزی، درک حقیقی، خرد جمعی و حضور افراد خبره در انجام برنامه های باشد همچنین علمای دین به عنوان تولید کنندگان علم در این میان نقش بسیار مهم و اساسی ایفا می کنند.

حجت الاسلام اخوان افزود: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی امربه معروف و نهی از منکر همچنین آموزش و خودسازی آمرین به معروف و ناهیان از منکر از دیگر لازمه های این عرصه است ضمن این که نباید امر به معروف و نهی از منکر عرصه کینه توزی و تجسس شود.

وی در ادامه تصریح کرد: آزاد اندیشی از لازمه های ایجاد جریان فرهنگی برای توسعه امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه می باشد، هدایت یک انسان به عنوان یک ارزش و سرلوحه در برنامه های ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر می باشد همانطور که در دیدگاه امام خمینی این مسأله فتح الفتوح نامیده شده است.

قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ضمن تأکید بر گسترش فرهنگ نقد و نقد پذیری در بین مسؤولین گفت: مؤثرترین افراد برای تثبیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر مسؤولین کشور هستند و مسؤولین می توانند با برنامه ریزی های صحیح و بالا بردن روحیه نقد پذیری این فریضه را در جامعه نهادینه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز