خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان اعلام کرد:

اصفهان؛ میزبان ۴۰ هیئت سیاسی دنیا / نصف جهان انتخاب دهم گردشگران جهان

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۱۵۵

اصفهان یکی از ۱۰ شهر برتر جهان برای حضور گردشگران است.

ایلنا: استاندار اصفهان در شانزدهمین جشنواره تجلیل از پیشکسوتان، نخبگان و چهره های برتر صنعت استان در اتاق بازرگانی گفت: اصفهان با بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی، مرکز خلق و صدور ایده وخلاقیتهای گوناگون و صنعتی ترین استان کشور است.

به گزارش خبرگزاری " ایلنا " از اصفهان؛ " رسول زرگرپور " اظهار داشت: کسب این جایگاه و پیشرفت صنعت استان مرهون زحمات پیشکسوتان و نخبگان صنعتی استان است.

وی افزود: ۱۵ درصد تولید ناخالص صنعتی، ۶۵ درصد فولاد، ۵۰ درصد سیمان و صنایع ساختمانی، ۲۷ درصد از فرآورده های نفتی، ۱۱ درصد صادرات غیر نفتی و ۹درصد انرژی برق کشور سهم استان اصفهان درکشور است.

" زرگرپور " تصریح کرد: با وجود مشکلات آب استان، کشاورزی نیز در اصفهان رونق بسیار خوبی دارد و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت و تولید محصولات مهم است.

زرگرپور گفت: در شش ماه گذشته اصفهان میزبان ۴۰ هیات سیاسی از کشورهای مختلف جهان بوده است و همه آنها تمایل زیاد برای حضور در شهر اصفهان نشان داده اند.

وی با اشاره به جایگاه هنری و مذهبی اصفهان گفت: این مایه افتخار شهر اصفهان است که طبق آمار گیری جهانی، اصفهان یکی از ده کشور اول مشهور برای بازدید گردشگران است.

نایب رییس اتاق اصفهان و رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اهمیت رسالت صنعتگران در ایجاد اشتغال پایدار گفت: اقتصاد مقاومتی زمانی تحقق پیدا می کند که صنعت پویا باشد و با ظرفیت کامل خود کار کند.

«سیدعبدالوهاب سهل آبادی» اضافه کرد: برای حمایت از تولید داخلی باید فرهنگ سازی در زمینه استفاده از این تولیدات صورت گیرد.

همچنین «محسن صرامی» نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در تدوین قانون نباید به صورتی عمل شود که قانون از تولید طلبکار باشد، بلکه نمایندگان مجلس باید بدانندکه ما نه تنها از بخش تولید طلب کار نیستیم بلکه به آنها بدهکار هم هستیم.

وی با اشاره به جایگاه استان اصفهان در کشور از نظر دریافت بودجه و پرداخت مالیات، گفت: متاسفانه اصفهان از نظر دریافت بودجه های دولتی در کشور، جایگاه یکی مانده به آخر را دارد.

در ادامه این مراسم از ابوالقاسم سرتیپی به عنوان پیشکسوت و از علیرضا نادری به عنوان نخبه صنعت و از مرحوم حاج رسول گلشیرازی تجلیل شد.

گفتنی است «ابوالقاسم سرتیپی» متولد ۱۳۲۵ خمینی شهر اصفهان است که تحصیلات کارشناسی خود در رشته مدیریت صنعتی دنبال کرده است.

وی فعالیت اقتصادی خود را از پیمان کاری پروژه های مس سرچشمه کرمان - اتوبان تهران - قم آغاز و در سال ۵۶ شرکت تولیدی سنگ الوان نما را راه اندازی کرد. بیش از دو دهه عضو هیات رییسه تعاونی سنگبری های استان، نایب رییس صادرات سنگ، عضو هیات رییسه کنسرسیوم سنگ ایران، عضو هیات مدیره انجمن سنگ ایران، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی خزانه دار اتاق و رییس کمیسیون طرح و برنامه اتاق را در رزومه فعالیت های خود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز