خبرگزاری کار ایران

در گفتگو ی استانداراصفهان و وزیر امور خارجه اسپانیا مطرح شد:

برای تبادل توریسم و گسترش صنعت گردشگری آماده ایم / اصفهان دروازه ورود به ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۲۹۸

ارتباطات خارجی خصوصا در قالب سیاست های رئیس جمهورایران در حال گسترش است، و اصفهان آمادگی خود را در راستای ایجاد روابط فرهنگی با استان های کشور اسپانیا به عنوان قدم اول برداشته است.

ایلنا: استاندار اصفهان در دیداربا وزیر امور خارجه اسپانیا با اشاره به اینکه برای اسپانیا جایگاه ویژه‌ای باز نموده‌ایم و امیدواریم حضور مقامات بلند پایه این کشور، منتج به گسترش ارتباطات شود، ادامه داد: انتظارمان این است با این سفر، ارتباطات بیشتری در سطح ملی و استانی محقق شود و بتوانیم هفته فرهنگی اصفهان را در یکی از شهرهای بزرگ اسپانیا برگزار نماییم.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از اصفهان، رسول زرگرپور، در دیدار با خوزه مانوئل گارسیا مارگالو(José García - Margallo) وزیر امور خارجه اسپانیا، با اشاره به ارتباطات دو کشور از زمان شاه عباس، ‌افزود: ایران و اسپانیا دو کشور با تمدن تاریخی ارتباط خوبی در زمان گذشته داشته و امیدواریم روابط گسترش یابد.

وی در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه اصفهان و اسپانیا گفت: ۴۰۰ سال قبل یک فرد اسپانیایی به نام گارسیا دسیلو در اصفهان با شاه عباس پادشاه وقت ایران ملاقات کرد.

زرگرپور؛ با اشاره به دیدار رئیس جمهور ایران و نخست وزیر اسپانیا در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، ابراز امیدواری نمود که این سفر ادامه دهنده و محقق کننده مناسبات بیشتر دو کشور باشد.

وی ضمن برشمردن ویژگی‌های استان اصفهان، ‌آن را یک استان صنعتی، میراثی و فرهنگی معرفی نمود و به ظرفیت های بی شمار این استان اشاره کرد و گفت: ارتباطات خارجی خصوصا در قالب سیاست های رئیس جمهورایران در حال گسترش است، آمادگی استان را در راستای ایجاد روابط فرهنگی با استان های کشور اسپانیا به عنوان قدم اول است.

وی تصریح کرد: اعتقاد داریم دروازه ورود به ایران، شهر اصفهان است و با توجه به ظرفیت های اصفهان در زمینه های مختلف، ‌از سرمایه گذاران اسپانیایی برای مشارکت در طرح های سرمایه گذاری دعوت می نماییم.

زرگرپور، با تأکید بر اینکه اصفهان یکی از زیباترین شهرهای دنیاست، برای دعوت از توریست های اسپانیا به اصفهان اعلام آمادگی نمود.

خوزه مانوئل گارسیا مارگالو وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در این دیدار هدف از این سفر را تقویت روابط دوجانبه و تبادل نظر درباره مهم ترین مسائل منطقه ای و جهانی بیان کرد. و ضمن بیان اینکه کشورش عضو یک مجموعه توریستی در مدیترانه با ۵ میلیون عضو می باشد، در راستای همکاری در زمینه تبادل توریسم و گسترش صنعت گردشگری اعلام آمادگی نمود.

خوزه مانوئل گارسیا مارگالو ابراز امیدواری نمود که سفر وی و همراهانش که از مقامات بلند پایه اسپانیایی هستند، باعثگسترش روابط فرهنگی، اقتصادی و تاریخی بین دو ملت شود.

شایان ذکر است هیئت اسپانیایی در این سفر ضمن دیدار با استاندار اصفهان، از آثار تاریخی این شهردیدن و اصفهان را به مقصد تهران ترک نمودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز